برندسازی اصطلاحی است که برای توصیف طراحی و ارتقای کلی یک شرکت، محصولات و خدمات آن استفاده می شود. برندسازی شامل انتخاب رنگها و عناصر طراحی مورد استفاده در ایجاد یک لوگو و برچسبگذاری و بستهبندی مداوم همه محصولات با استفاده از عناصر مشابه است تا شناخت شرکت در ذهن مصرفکنندگان ثبت شود. برندسازی همچنین شامل شناخت پیام کلی یک شرکت است که در عناصر طراحی و ویژگی های بازاریابی بافته شده است. تغییر نام تجاری اصطلاحی است که برای توصیف گرفتن برند موجود و تغییر یا تغییر پیام و عناصر طراحی آن استفاده می شود.