کمپین تبلیغاتی مجموعهای از پیامهای تبلیغاتی است که یک ایده و موضوع واحد را به اشتراک میگذارد که یک ارتباط بازاریابی یکپارچه را تشکیل میدهد.
IMC بستری است که در آن گروهی از افراد می توانند ایده ها، باورها و مفاهیم خود را در یک پایگاه رسانه ای بزرگ گروه بندی کنند. کمپین های تبلیغاتی از کانال های رسانه ای متنوع در یک بازه زمانی خاص استفاده می کنند و مخاطبان شناسایی شده را هدف قرار می دهند.
موضوع کمپین، پیام اصلی است که در فعالیتهای تبلیغاتی دریافت میشود و تمرکز اصلی کمپین تبلیغاتی است، زیرا تکرار شوندگی مجموعهای از تبلیغات فردی و سایر ارتباطات بازاریابی را تعیین میکند. مضامین کمپین معمولاً با هدف استفاده برای مدت زمان قابل توجهی تولید می شوند، اما بسیاری از آنها به دلیل عواملی مانند موثر نبودن یا شرایط بازار، رقابت و آمیخته بازاریابی موقتی هستند.
کمپین های تبلیغاتی برای دستیابی به یک هدف خاص یا مجموعه ای از اهداف ساخته می شوند. چنین اهدافی معمولاً شامل ایجاد یک نام تجاری، افزایش آگاهی از برند، افزایش نرخ تبدیل/فروش است. میزان موفقیت یا شکست در دستیابی به این اهداف از طریق معیارهای اثربخشی محاسبه می شود.
5 نکته کلیدی وجود دارد که یک کمپین تبلیغاتی باید برای اطمینان از یک کمپین موثر در نظر بگیرد. این نقاط عبارتند از ارتباطات بازاریابی یکپارچه، کانال های رسانه ای، جایگاه یابی، نمودار فرآیند ارتباطات و نقاط تماس