شعار تبلیغاتی چیست؟

شعار عبارت یا عبارت کوتاه و به یاد ماندنی است که برای تبلیغ یا تبلیغ یک محصول، خدمات یا هدف استفاده می شود. این اغلب به عنوان یک عبارت جذاب یا شعار استفاده می شود و برای جلب توجه و علاقه مشتریان یا حامیان بالقوه است. شعارها معمولاً با نام تجاری روی بسته بندی محصول قرار می گیرند یا در انتهای آگهی تجاری یک برند استفاده می شوند. یک مثال کلاسیک از این شعار “فقط انجامش بده” نایک است که سال هاست در انتهای تبلیغات تلویزیونی و بسته بندی محصولات نایک نمایش داده می شود.  

شعار کوکاکولا چیست؟

کارشناسان برندسازی جدیدترین شعار کمپین کوکاکولا را بررسی می‌کنند: «حس را بچشید» پس از 17 سال، کوکاکولا اخیراً شعار خود را از «خوشبختی باز» به «چشیدن احساس» تغییر داده است.  

شعار کوتاه چیست؟

شعار عبارت کوتاهی است که به راحتی قابل یادآوری است. شعارها در تبلیغات و توسط احزاب سیاسی و سایر سازمان ها استفاده می شود که می خواهند مردم آنچه را که می گویند یا می فروشند به خاطر بسپارند.  

آیا یک شعار می تواند 10 کلمه باشد؟

شعار شما نباید حداکثر 10 کلمه باشد زیرا باید در نظر داشته باشید که مخاطب هدف شما محدوده توجه محدودی دارد. سعی کنید آن را ساده نگه دارید. حتی بهتر است کمی قافیه اضافه کنید. با این حال، در صورت لزوم، ممکن است یک استثنا کوچک ایجاد کنید.  

چگونه یک شعار باحال درست می کنید؟

برای نوشتن شعار، باید یک عبارت کوتاه و جذاب را هدف بگیرید که جوهر برند، محصول یا پیام شما را نشان دهد. آن را ساده، به یاد ماندنی و به راحتی درک کنید. از بازی کلمات، قافیه، طنز یا احساسات برای برجسته کردن شعار خود استفاده کنید.  

شعار نایک چیست؟

فقط انجامش بده از زمان راه اندازی، کمپین «فقط انجامش بده» به یکی از شناخته شده ترین و نمادین ترین کمپین های تبلیغاتی تاریخ تبدیل شده است. این شعار در تبلیغات بی‌شماری نایک مورد استفاده قرار گرفته است و به بخشی از فرهنگ عامه تبدیل شده است و افراد بی‌شماری را الهام می‌بخشد تا اهداف خود را دنبال کنند و بهترین زندگی خود را داشته باشند.  

چرا شعارها در تبلیغات خوب هستند؟

یک شعار پیام تبلیغاتی شما را برای مخاطبان روشن می کند. هویت برند را ایجاد می کند که می توانید از آن برای افزایش شناخت برند استفاده کنید. شعارها می توانند تفاوت قابل اندازه گیری در فروش و نتیجه شما ایجاد کنند. بیایید با جزئیات بیشتر به مزایای یک شعار مؤثر نگاه کنیم. چگونه شعار بنویسیم؟  

یک شعار خوب چیست؟

کوتاه و شیرین است. هر چه یک شعار سریعتر به اصل مطلب برسد، احتمال بیشتری وجود دارد که به آن بچسبد و اثری ماندگار بر جای بگذارد. خاطره انگیز است کوتاه بودن همیشه به این معنی نیست که به خاطر سپردن آسان باشد. باعث جلب توجه است. با آنچه که قبلاً وجود دارد متفاوت است. احساسی است.  

چگونه یک شعار پیدا کنم؟

نکاتی در مورد نحوه انتخاب یک شعار خاطره انگیز آن را کوتاه و شیرین نگه دارید. کوتاه و شیرین نگه داشتن شعارتان باعث می شود که واقعاً به مغزتان بچسبد. مقاوم باشد. بر آنچه شرکت شما را متفاوت می کند تمرکز کنید. آن را بی زمان بسازید. مطمئن شوید که می تواند به تنهایی بایستد. معروف ترین شعارهای تبلیغاتی زمان انتشار!  

6 باید و نباید استفاده از شعار لوگو

یک شعار (که در غیر این صورت به عنوان برچسب یا نوار خط شناخته می شود) عبارتی است که اطلاعات بیشتری را در مورد محصول، خدمات یا نام تجاری شما منتقل می کند. شعارها می توانند بازنمایی واضحی از آنچه ارائه می کنید باشند یا برای برانگیختن احساسات مرتبط با برند شما استفاده شوند.  

شعار پپسی چیست؟

پپسی اولین شعار جدید خود را با عنوان «این چیزی است که دوست دارم» رونمایی کرد. آن چیزی است که من دوستش دارم دو دهه پس از آخرین باری که پپسی شعار جدیدی را در ایالات متحده راه اندازی کرد، سال 2020 را با برچسب و کمپینی به نام «این چیزی است که من دوست دارم» آغاز کرد.  

آیا به شعار نیاز دارم؟

بنابراین، آیا برای کسب و کار خود به شعار یا شعار نیاز دارید؟ آره. خطوط برچسب (مانند شعارها و بیانیه های ماموریت) بخش کلیدی برای مدیریت یک استراتژی برند موفق هستند. با ایجاد شعار خود و استفاده از آن در مناطق بسیار قابل مشاهده به صورت آنلاین و چاپی به رشد کسب و کار خود کمک کنید. آیا نقل قول یک شعار است؟ نقل قول – یک خطی که اساساً از سخنرانی های افراد مشهور از تجربیات آنها استخراج شده است. شعار – عبارت کوتاهی که به راحتی جلب توجه می کند و در تبلیغات استفاده می شود. ضرب المثل – یک ضرب المثل رایج که حقایق ساده را نشان می دهد.  

شعارهای خلاقانه چیست؟

شعارهای خلاقانه روش جدیدی را برای فکر کردن مشتریان در مورد محصول، خدمات یا تجربه ایجاد می کنند. این نوع از شعارها بر چیزی خاص در مورد محصول تأکید می کنند یا عناصری را که مشتریان ممکن است به روش های سرگرم کننده و سرگرم کننده بدیهی بگیرند، برجسته می کنند. برندسازی کسب و کار یا کمپین شما یکی از مهمترین عناصر یک سرمایه گذاری جدید است. شعار شما چه خواهد بود؟ چگونه لوگوی خود را طراحی خواهید کرد؟ بیانیه ماموریت شما چیست؟ اکنون زمان آن فرا رسیده است که قدرت خلاقیت خود را آزاد کنید و اولین تصوری را به عموم بدهید که هرگز فراموش نخواهند کرد. در زیر، مجموعه ای از نمونه های شعار جذاب را خواهید دید. امیدواریم یکی دو مورد از آنها چرخ های شما را به هم بزند و شما را به بیان مختصر و به یاد ماندنی ترغیب کند.  

شعارهای تبلیغاتی معروف

افراد حرفه ای در تجارت تبلیغات زمان زیادی را صرف تلاش برای ایجاد بهترین “یک لاینر” بعدی می کنند. نایک این هنر را با استادی کامل کرد. «فقط انجامش کن» فرهنگ‌ها را در سراسر جهان فراتر برده است. بیایید نگاهی به برخی از برجسته‌های شرکت‌های معروف بیندازیم: Tide’s In – Dirt’s Out (Tide) چیزهایی هست که با پول نمی توان خرید. برای هر چیز دیگری، MasterCard وجود دارد. (مستر کارت) غذای خوب، زندگی خوب (نستله) چون توارزشش را داری. (لورآل پاریس) صرفه جویی در پول. بهتر زندگی کن (وال مارت) The Quicker Picker Upper (Bounty) من عاشق آن هستم (مک دونالد) آمریکا روی دانکین می دود (دانکین دونات) تخیل در کار (شرکت جنرال الکتریک) Finger Lickin’ Good (KFC) مانند یک همسایه خوب، State Farm آنجاست. (مرزعه دولتی) راه خود را داشته باش (برگر کینگ) شاید با آن به دنیا آمده باشد. شاید میبلین باشد. (Maybelline) در دهان شما ذوب می شود، نه در دستان شما (M&M’s) تعداد کمی. مغرور. تفنگداران دریایی. (سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده) شادترین مکان روی زمین (توچال جهانی والت دیزنی) متفاوت فکر کن (سیب) احساس را بچشید (کوکاکولا) کیفیت هرگز از مد نمی افتد. (لویز) بهترین چیزی که یک مرد می تواند بدست آورد (ژیلت) ردبول به شما ویوینگ می دهد. (ردبول) Betcha نمی تواند فقط یکی بخورد (Lay’s) طعم بسیار خوبی دارد، گربه آن را با نام می خواهد. (میکس میو) خارج از نان فکر کنید. (تاکو بل) اسنپ، کراکل، پاپ (رایس کرسپیز)  

دیگر شعارهای جذاب شرکت

البته، لازم نیست که یک شرکت فورچون 500 باشید تا شعاری جذاب داشته باشید. برخی از شرکت های محلی مورد علاقه ما با یک عبارت جذاب یا صدای جرنگ جرنگ آن را درست می کنند. در اینجا چند نمونه عمومی از سایر صنایع آورده شده است: “ما یک دست و یک پا شارژ نمی کنیم. ما یدک کش می خواهیم.” (شرکت یدک کش) ما چیزی را که شوهرت درست کرده تعمیر می کنیم. (شرکت لوله کشی) ۷ روز بدون پیتزا آدم را ضعیف می کند. (پیتزا فروشی) “بهترین راه برای بازگرداندن روی پای خود – از دست دادن پرداخت ماشین.” (نمایندگی خودرو) “هیچ قراری لازم نیست. می شنویم که می آیی.” (مکانیک فروشی)   من سمانه به نواز بنیان گذار آژانس توسعه کسب و کار باران به همراه تیم تخصصی ام آماده راهنمایی شما برای اتخاذ استراتژی شعار و تبلیغات اثرگذار هستیم.