آگاهی از برند عالی است، اما چگونه می توانید گام بعدی را بردارید و از بازاریابی برای افزایش فروش واقعی استفاده کنید؟ گاهی اوقات به نظر می رسد که یک نبرد دائمی بین فروشندگانی که می خواهند سریع به فروش برسند و بازاریاب هایی که بازی طولانی را انجام می دهند در جریان است. اما اجرای استراتژی های بازاریابی برای افزایش فروش در عین ساختن یک برند پایدار امکان پذیر است. به ندرت می توان راه حل هایی در تجارت پیدا کرد که واقعاً همه را خوشحال کند. با این حال، در این آژانس توسعه کسب و کار باران، دقیقاً این کار را انجام خواهیم داد، و چگونگی افزایش فروش را با برنامه‌های بلندمدت که هر دو بخش را راضی می‌کند و درآمد کسب‌وکار را به طور تصاعدی افزایش می‌دهد، بررسی می‌کنیم. آیا می خواهید فوراً تولید سرنخ را شروع کنید؟ وب سایت خود را با تاکتیک های ما برای ایجاد سرنخ آنلاین، بهینه کنید.

چگونه بازاریابی می تواند به فروش کمک کند؟ و بالعکس؟

بازاریابی می‌تواند با ایجاد وثیقه‌ای که در تماس‌ها استفاده می‌کنند، ایجاد وب‌سایت‌هایی که مکمل و سرعت بخشیدن به چرخه فروش هستند، و افزایش آگاهی از برند، به فروش کمک کند تا فروشندگان بتوانند به جای اتلاف وقت برای توضیح آنچه در محصول یا خدماتشان است، بر مزایای محصول یا خدمات خود تمرکز کنند. به طور خلاصه، کار بازاریابی کمک به تسهیل فروش و حرکت افراد در سفر خریدار سریعتر و آسانتر است. این مورد به ویژه زمانی که تیم مسئول هر مرحله از قیف فروش تغییر می کند، صادق است. به طور سنتی، بازاریابی مشتریان بالقوه را از محصول یا خدمات خود آگاه می کند و آنها را به آن علاقه مند می کند و سپس فروش به آنها کمک می کند که واقعاً آن را بخرند. با این حال، به‌ویژه در دوران پساکرونا، مردم بیشتر به آموزش خود علاقه‌مند هستند تا اینکه به یک فروشنده برای راهنمایی اعتماد کنند. به همین دلیل این وظیفه یک تیم بازاریابی مدرن است که نه تنها مشتریان بالقوه را آگاه کند، بلکه به آنها کمک کند تا خود را آموزش دهند، اطمینان حاصل کنند که آماده خرید هستند و تصمیم آنها را برای رفتن به شرکت بازاریاب تسهیل کنند.  

استراتژی بازاریابی در مقابل تاکتیک

استراتژی شماره 1: بازاریابی برون گرا استراتژی شماره 2: بازاریابی درونگرا استراتژی شماره 3: بازاریابی شخصی استراتژی شماره 4: محتوای تولید شده توسط شخص ثالث/کاربر استراتژی شماره 5: تمرکز بر داستان برند به نوبه خود، یک تیم فروش می تواند با به اشتراک گذاشتن اطلاعات میدانی در مورد مشتریان بالقوه و مشتریان خود، ارائه بازخورد در مورد تاکتیک ها و کمپین هایی که در حال کار هستند، و همسویی با داستان برندی که در طول جلسات می گویند، به بازاریابی کمک کند.

استراتژی بازاریابی در مقابل تاکتیک ها

استراتژی بازاریابی یک برنامه بلند مدت برای دستیابی به اهداف خاص از طریق دستیابی به مخاطبان و تعامل با آنهاست، در حالی که تاکتیک های بازاریابی کارهایی هستند که برای رسیدن به آن اهداف انجام می دهید. راه دیگری برای فکر کردن در مورد آن این است که استراتژی بازاریابی همان کاری است که شما انجام می دهید و تاکتیک های بازاریابی نحوه انجام آن است. یک تیم ممکن است از هر تعداد تاکتیک استفاده کند، اما معمولاً فقط یک استراتژی بازاریابی کلی دارد. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است تصمیم بگیرد با اشباع کردن بازار از محصول و لوگوی خود، بر آگاهی از برند تمرکز کند. این استراتژی آنها خواهد بود. برای انجام این کار، آن‌ها می‌توانند از تاکتیک‌هایی مانند بازاریابی تأثیرگذار، بازاریابی وابسته، قرار دادن محصول یا پیگیری حمایت‌های مالی استفاده کنند.

استراتژی های بازاریابی که فروش را افزایش می دهد

1. بازاریابی برون مرزی

با مشتریان تماس بگیرید و در جایی که از استراتژی بازاریابی برون گرا استفاده می کنند با آنها ملاقات کنید. این بازاریابی سنتی است. این بدان معناست که برند خود را در مقابل کسی قرار دهید که فعالانه به دنبال آن نیست. این استراتژی بازاریابی برای افزایش فروش زمانی موثر است که مخاطب ایده آل شما از وجود راه حلی برای نقاط دردناک آنها آگاه نباشد یا شما باید فوراً نتایج را ببینید. با این حال، شما نمی خواهید شبکه ای بسیار گسترده ایجاد کنید و پیام خود را به هر کسی ارسال کنید. استفاده از تحقیق برای یافتن افرادی که واقعاً از وب سایت یا اطلاعات تماس شما ارزش دریافت می کنند به جای اینکه فقط از پیام شما ناراحت شوند بسیار مهم است.

تاکتیک های بازاریابی برون مرزی:

تبلیغات چاپی، تلویزیونی و رادیویی تماس سرد یا ایمیل سرد نمایشگاه های تجاری  

2. بازاریابی درونگرا

طرف دیگر بازاریابی برونگرا یک استراتژی بازاریابی درونگرا است. با اطمینان از اینکه افرادی که دقیقاً آنچه را که شما ارائه می دهید می خواهند می توانند شما را پیدا کنند، فروش را افزایش می دهد. حتی می توانید با تمرکز بر آموزش به افرادی که به شما نیاز دارند اما هنوز آن را نمی دانند کمک کنید. هیچ کس نمی خواهد به او فروخته شود، اما وقتی بازاریابی درونگرا به درستی انجام شود، مشتریان شما خودشان را در محصولات و خدمات شما می فروشند. قیف جدید بازاریابی و فروش را در نظر داشته باشید. این استراتژی بازاریابی برای آن طراحی شده است، با دارایی هایی که به مردم کمک می کند تا از راه حل مشکل خود آگاه شوند، برند شما را در نظر بگیرند و خرید را ارزیابی کنند. بازاریابی ورودی زمان بیشتری برای راه اندازی و مشاهده نتایج نسبت به بازاریابی خارجی نیاز دارد. اگر نیاز به فروش سریع داشته باشید، ممکن است برای شما مناسب نباشد. این شامل حجم زیادی از تولید محتوا و بهینه سازی موتورهای جستجو است تا مردم را وادار کند تا در وهله اول وب سایت شما را پیدا کنند. با این حال، اگر صبور باشید، می توانید به طور قابل اعتماد فروش را با هزینه کمتر افزایش دهید.

تاکتیک های بازاریابی ورودی:

بازاریابی محتوا سئو رسانه های اجتماعی

3. بازاریابی شخصی

هیچ کس نمی خواهد احساس کند که آنها فقط یک عدد هستند. اینجاست که بازاریابی شخصی وارد می‌شود. 80 درصد از مصرف‌کنندگان به احتمال زیاد از شرکتی خرید می‌کنند که تجربه‌ای متناسب با آنها ارائه می‌دهد، و 72 درصد از مصرف‌کنندگان حتی با بازاریابی شما درگیر نمی‌شوند مگر اینکه شخصی‌سازی شود. و هنگامی که این استراتژی بازاریابی را اجرا می کنید، فروش افزایش می یابد. بازاریابی شخصی دارای بازگشت سرمایه 20:1 است. این استراتژی از ترکیبی از تاکتیک‌های ورودی و خروجی همراه با تحقیقات سنگین و تقسیم‌بندی مخاطبان استفاده می‌کند تا مشخص کند که چه کسی را با پیام خود هدف قرار می‌دهید. این امر آن را پیچیده‌تر از سایر استراتژی‌های بازاریابی می‌کند، اما اتوماسیون و دیگر پلت‌فرم‌ها می‌توانند به شما در ساده‌سازی این فرآیندها کمک کنند تا حتی برای SMB‌ ها نیز قابل دستیابی باشند.

تاکتیک های بازاریابی شخصی:

بازاریابی ایمیلی تقسیم شده تبلیغات برنامه ای چت ربات ها

4. محتوای تولید شده توسط شخص ثالث/کاربر

فروش و بازاریابی امروزه جزو مشاغلی هستند که کمتر مورد اعتماد قرار می گیرند و جذب مشتری را بسیار دشوار می کنند. زمانی که مخاطبان شما برای کسب اطلاعات و آموزش به شما مراجعه می کردند، اکنون به طور فعال به هر چیزی که یک کسب و کار باید به آنها بگوید اعتماد ندارند. به همین دلیل است که تمرکز بر آنچه دیگران درباره برند شما از طریق مطالعات موردی و توصیفات در سایت شما می گویند، و نظرات کاربران و اشاره های مطبوعاتی در سایت های دیگر می تواند یک استراتژی بازاریابی موثر برای افزایش فروش باشد. به جای اینکه پیام خود را به کسی تحمیل کنید که ممکن است به آن علاقه ای نداشته باشد، به سادگی به مشتریان راضی نشان می دهید.

تاکتیک های محتوای شخص ثالث:

روابط عمومی برجسته کردن نظرات سایت‌هایی مانند Yelp یا TrustPilot بازاریابی محتوا (برای مطالعات موردی)  

5. روی داستان برند تمرکز کنید

فروشندگان شما تا زمانی که یک قرارداد بالقوه ارائه ندهند، وظایف فروش را انجام نمی دهند. آنها با ارزش ترین بازاریابی سازمان شما هستند. آنها به مخاطب ایده آل شما دسترسی پیدا می کنند، پیام آنها را شخصی می کنند، برند را در ذهن خود نگه می دارند و موارد دیگر. به همین دلیل است که همسو کردن هر دو تیم یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین و حیاتی‌ترین استراتژی‌های بازاریابی است که یک کسب‌وکار می‌تواند برای افزایش فروش اجرا کند. این به عنوان یک استراتژی به جای یک تاکتیک واجد شرایط است، زیرا در حال انجام است، به طور مداوم در حال تکامل است و شامل چندین قابل تحویل برای اجرای صحیح است. با حصول اطمینان از اینکه رهبری به طور منظم در مورد تمرکز برند شما و اینکه تیم‌های آن‌ها داستان یکسانی را در جلسات مشتریان، در یک وب‌سایت طراحی‌شده خوب و فراتر از آن بیان می‌کنند، توافق دارند، کسب‌وکار خود را برای مشتریان نیز شفاف و قابل دسترس می‌سازید.

تاکتیک های داستان برند:

سایت اینترنتی وثیقه فروش آموزش فروش

استفاده از این استراتژی های بازاریابی برای افزایش فروش

هیچ استراتژی بازاریابی «بهترین» یا «درست» برای افزایش فروش وجود ندارد. آنچه که سازمان شما باید با آن پیش برود به اندازه کسب و کار شما، آنچه ارائه می دهید، مخاطبان هدف شما و منابعی که می توانید برای کارکرد آن اختصاص دهید بستگی دارد. و البته، با تغییر بازار، لازم است استراتژی خود را مرور کنید و مطمئن شوید که هنوز هم برای شما مناسب است. در حالی که آنها طوری طراحی شده‌اند که سال‌ها دوام بیاورند، اما اگر وضعیت شما با زمانی که استراتژی خود را انتخاب کرده‌اید متفاوت است، باعث می‌شود که مطابق با آن تنظیم شوید. اما در حال حاضر، با داشتن درک روشنی از شرکت و رقبای خود، می توانید یک استراتژی را انتخاب کنید و اولین تاکتیک های خود را برای اجرای هرچه سریعتر و موثر آن شروع کنید.   من سمانه به نواز بنیان گذار آژانس توسعه کسب و کار باران به همراه تیم تخصصی ام آماده راهنمایی شما در استفاده از استراتژی های بازاریابی نوین و افزایش فروش هستیم.