استراتژی برندسازی شخصی چیست؟

استراتژی برندسازی شخصی، طرحی است برای رساندن شهرت و حرفه شما از گمنامی نسبی به نمایان شدن در جامعه. این توصیف می‌کند که امروز کجا ایستاده‌اید و می‌خواهید در آینده به چه سطحی از دید برسید.

استراتژی برندسازی شخصی: نقشه راهی برای حرفه ای ها، کارشناسان و مدیران اجرایی

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا افراد خاصی در رشته شما از هیچ جایی به شهرت ملی می رسند؟ این کارشناسان تمام توجه رسانه ها را به خود جلب می کنند، در کنفرانس های برتر سخنرانی های کلیدی ارائه می دهند و بهترین مشتریان را جذب می کنند. آیا این مردان و زنان باهوش تر از بقیه هستند؟ یا اینکه آنها از استراتژی جادویی برندسازی شخصی که بقیه از آن اطلاعی نداریم آگاه هستند؟ چند سال پیش، هینگ یک پروژه تحقیقاتی را آغاز کرد تا هر آنچه می‌توانستیم در مورد ستاره‌های صنعت و استراتژی‌های برندسازی شخصی آن‌ها را بیاموزیم. محققان با بیش از 1000 کارشناس قابل مشاهده و خریداران خدمات آنها مصاحبه کردند تا بفهمند چه اتفاقی می افتد و دقیقاً چه کاری برای توسعه و بازاریابی برندهای شخصی خود انجام داده اند. آن ها یافته های خود را در یک کتاب پیشگامانه به نام «انقلاب متخصص قابل مشاهده» منتشر کردیم. امروز، قصد دارم یک راز کوچک را به شما بگویم: اکثر این متخصصان قابل مشاهده تفاوت زیادی با بقیه ما ندارند. در واقع، بسیاری از آنها اذعان می‌کنند که باهوش‌ترین یا آگاه‌ترین افراد در زمینه‌های خود نیستند. آنها نویسنده به دنیا نیامده بودند. آنها سخنور به دنیا نیامده بودند. و بیشتر آنها با کاریزمای استثنایی متولد نشدند. در عوض، آنها استراتژی‌های برندسازی شخصی خود را به روشی سخت، از طریق آزمون و خطا توسعه دادند. این بدان معناست که هر یک از آنها مسیر متفاوتی را دنبال می‌کردند و ابزارها و تکنیک‌های زیادی را در این مسیر امتحان کردند و دور انداختند. در پایان پروژه برندسازی شخصی، یک مزیت قدرتمند خواهید داشت که این متخصصان نداشتند: خلاصه ای مختصر از استراتژی های برندسازی شخصی مبتنی بر تحقیق که ثابت شده است شهرت و دیده شدن شما را به عنوان یک متخصص افزایش می دهد. بنابراین نیازی به آزمایش نخواهید داشت. حتی بهتر از آن، من قصد دارم یک نقشه راه دقیق به شما ارائه کنم که می توانید گام به گام برای دیده شدن و شهرت بیشتر دنبال کنید. با این حال، قبل از اینکه وارد کار شویم، می‌خواهم بدانید یک ویژگی حیاتی وجود دارد که برای ارتقای نام تجاری و حرفه شخصی خود به سطح بعدی نیاز دارید – عزم برای دیدن آن. دست اندازها و موانعی در مسیر وجود خواهد داشت، و ممکن است لازم باشد گاه به گاه اصلاحاتی در مسیر انجام دهید تا به مسیر خود بازگردید. اما این اشکالی ندارد. کمی ناملایمات با قلمرو همراه می شود، و شما باید آماده باشید تا از طریق بادهای سر اجتناب ناپذیر عبور کنید. به یاد داشته باشید، از پایین کوه قله همیشه دست نیافتنی به نظر می رسد. اما اگر روی روند رسیدن به آنجا تمرکز کنید – یک قدم کوچک در یک زمان بردارید – متوجه خواهید شد که با تعجب به دنیایی که پشت سر گذاشته اید نگاه می کنید. این سفری است که ارزش آن را دارد!

برندسازی شخصی چیست؟

برند شخصی ترکیبی از دیده شدن و شهرت یک فرد در میان مشتریان و همتایانش است. برندسازی شخصی برنامه‌ای از فعالیت‌هایی است که برای ارتقای دید افراد و بهبود شهرت آنها طراحی شده است. با شناخته شدن و احترام بیشتر، این افراد برجستگی و قدرت کسب می کنند.

نمونه های برندسازی شخصی

برای زنده کردن این مفهوم از برندسازی شخصی، اجازه دهید چند مثال را در نظر بگیریم. برای متخصصی که در صنعت خدمات حرفه‌ای کار می‌کند، نمونه‌هایی از برندسازی شخصی بر روی ایجاد دید و اعتبار آنها به عنوان یک متخصص متمرکز است. یک معمار با تجربه را در نظر بگیرید که در طراحی پل مدرن تخصص دارد. آنها ممکن است با سخنرانی در کنفرانس‌های صنعتی که در آن می‌توانند تخصص خود را به نمایش بگذارند و برخی از نوآوری‌هایی را که در کار خود پیاده‌سازی کرده‌اند، توصیف کنند، به میزان دیده شدن و شهرت خود بپردازند. اگر این معمار قرار بود با یک متخصص روابط عمومی کار کند، ممکن است با برقراری ارتباط با روزنامه‌نگاران و سایر تأثیرگذاران در صنعت معماری، شهرت و شهرت خود را بیشتر کند. یک متخصص روابط عمومی ممکن است در چند پادکست حضور داشته باشد و شاید مصاحبه ای را در یک مجله معتبر ترتیب دهد. راه دیگری که این متخصص می تواند برند شخصی خود را بسازد، نوشتن مطالب رهبری فکری منظم در وبلاگ شرکت خود است. سپس می توانند این محتوا را با اتصالات خود در لینکدین به اشتراک بگذارند. و اگر آنها پست های وبلاگ خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنند، می توانند توسط یک مخاطب کاملاً جدید پیدا شوند – مخاطبی که فقط در طول زمان رشد می کند.

بنابراین با در نظر گرفتن این تعریف و مثال‌ها، استراتژی برندسازی شخصی چگونه به نظر می‌رسد؟

استراتژی برندسازی شخصی چیست؟

استراتژی برندسازی شخصی، طرحی است برای رساندن شهرت و حرفه شما از گمنامی نسبی به نمایان شدن بالا. این توصیف می‌کند که امروز کجا ایستاده‌اید و می‌خواهید در آینده به چه سطحی از دید برسید. سپس تاکتیک‌ها، ابزارها و مهارت‌هایی را که برای رسیدن به هدفتان نیاز دارید، از جمله تقویم محتوای روزانه که سفر روزانه‌تان را راهنمایی می‌کند، به تفصیل بیان می‌کند. یک استراتژی با دقت برنامه ریزی شده، عدم قطعیت را از تلاش شما برای کسب تخصص قابل مشاهده حذف می کند تا بتوانید روی اجرای آن تمرکز کنید. استراتژی برندسازی شخصی مدرن به شدت در بازاریابی محتوا ریشه دارد. در واقع، بیشتر مهارت ها و ابزارهایی که در این نقشه راه توضیح داده شده اند، اجزای بازاریابی محتوا هستند – اما همانطور که برای ساختن برند شخصی شما به کار می روند. اگر در بازاریابی محتوا تازه کار هستید، یا اگر فقط می خواهید یک تجدید نظر کنید، پیشنهاد می کنم راهنمای بازاریابی محتوای رایگان ما برای خدمات حرفه ای را مطالعه کنید.

پنج سطح دید

سطح 1: کارشناسان مقیم

این کارشناسان در داخل شرکت و مشتریان خود به خوبی مورد احترام هستند، اما در خارج از آن مخاطبان دیده نمی شوند. اکثر کارشناسان قابل مشاهده سفر خود را از اینجا شروع می کنند.

سطح 2: قهرمانان محلی این افراد در خارج از شرکت خود شروع به شناخته شدن کرده اند.

آنها در جوامع تجاری محلی خود فعال تر هستند و اغلب در فعالیت های تجاری و وبلاگ نویسی صحبت می کنند. آنها حتی ممکن است یک کسب و کار جدید را به شرکت خود بیاورند.

سطح 3: ستاره های در حال ظهور. این کارشناسان شهرت منطقه ای پیدا کرده اند.

آنها در بین همتایان منطقه خود کاملاً شناخته شده هستند و اغلب در مورد حوزه تخصصی خود صحبت و می نویسند. ستاره های در حال ظهور تمایل دارند کسب و کار با کیفیت بالاتری را به ارمغان بیاورند و هزینه های بیشتری را دریافت کنند.

سطح 4: ستارگان راک صنعت

این نام ها به دلیل زمینه های تخصصی تخصصی خود در سراسر کشور شناخته شده اند. آنها مشتریان ممتاز و هزینه ها را جذب می کنند. در نتیجه، آنها به دارایی های قابل توجهی برای شرکت های خود تبدیل می شوند.

سطح 5: سوپراستارهای جهانی

کارشناسان نخبه جهان، سوپراستارهای جهانی از جایگاه خود خارج شده اند و به طور گسترده تری در صنایع خود شناخته شده اند. آنها بالاترین هزینه ها را دارند و شرکت ها در سراسر جهان می خواهند با آنها در ارتباط باشند. اولین کار شما این است که بفهمید کدام یک از این سطوح امروز شما را توصیف می کند. سپس باید تصمیم بگیرید که می خواهید به چه سطحی از تخصص برسید.

مزایای یک برند شخصی قوی

یک برند شخصی قدرتمند، جدای از تقویت نفس شما، چه مزایای ملموسی می تواند داشته باشد؟ برای شروع، Visible Experts درآمد بیشتری کسب می کنند. اغلب، خیلی بیشتر. نمودار زیر نرخ‌های صورت‌حساب نسبی را برای هر سطح خبره قابل مشاهده نشان می‌دهد. همانطور که می بینید، خریداران مایلند برای کارشناسان بسیار قابل مشاهده بیشتر از یک حرفه ای معمولی هزینه کنند. اما حتی کارشناسان سطح 1 نیز برتری قابل توجهی نسبت به برادران متمایز خود دارند. دلیل اینکه Visible Experts می تواند هزینه بیشتری دریافت کند این است که بسیاری از خریداران مایلند برای کارشناسانی که به آنها اعتقاد دارند حق بیمه بپردازند. آنها مایلند برای اطمینان از اینکه یک Visible Expert دانش و تجربه بیشتری را برای مشکل آنها به ارمغان می آورد و آن را بیشتر حل می کند، هزینه اضافی پرداخت کنند. سریع و با دقت بیشتر نرخ صورتحساب بالاتر تنها مزیت آن نیست. در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد: کارشناسان بسیار قابل مشاهده توجه رسانه ها را بیشتر جلب می کنند. هنگامی که یک خبرنگار به نقل قول معتبر نیاز دارد، با کارشناسانی که نزدیک‌ترین ارتباط را با موضوع مورد نظر دارند تماس می‌گیرد. کارشناسان دارای برند نیز می توانند به راحتی و با سازمان های مطلوب تر، مشارکت های ارزشمندی را تضمین کنند. و همانطور که قبلا ذکر کردم، آنها مشتریان با کیفیت بهتری را نیز جذب می کنند. در بسیاری از موارد، مشتریان به دنبال یک متخصص می گردند – فرآیند پیشنهاد رقابتی را به طور کامل قطع می کند. آن وقت است که می دانید کار می کند! کارشناسان با برندهای شخصی قوی نیز برای شرکت های خود سود می برند. در نتیجه اثر هاله ای، شهرت یک متخصص اغلب به سازمانی که در آن کار می کند سرایت می کند. این رابطه می تواند اثرات بسیار واقعی بر برند و چشم انداز توسعه کسب و کار یک شرکت داشته باشد. طبق تحقیقات ما، حدود دو سوم از کارشناسان قابل مشاهده به طور متوسط این تأثیر قابل توجه را بر شرکت خود دارند. در مورد خریداران چطور؟ آنها با همکاری با Visible Experts چه مزایایی به دست می آورند؟ در نمودار زیر از تحقیقات ما در مورد کارشناسان قابل مشاهده و خریداران آنها، می آموزیم که راه های زیادی وجود دارد که کسب و کارها از همکاری با کارشناسان قابل مشاهده سود می برند. همانطور که از داده ها می بینید، Visible Experts نه تنها مشکلات را سریعتر حل می کنند، بلکه مشتریان خود را نیز بهتر می کنند. آنها چیزهای جدیدی را به مشتریان می آموزند، ایده های جدیدی را به مشکل در دست می آورند و اعتبار تیم هایی را که با آنها کار می کنند افزایش می دهند.

7 ابزار حیاتی برای برندسازی شخصی

یکی از مهم ترین چیزهایی که از تحقیقات خود آموختیم این بود که کدام ابزار بازاریابی بیشترین تأثیر را بر برند شخصی افراد دارد. بدون این داده ها، ما باید ابزارهای خود را بر اساس شواهد حکایتی غیرقابل اعتماد، آزمون و خطا و شهود انتخاب کنیم. اما شما گزینه بهتری دارید: داده های سخت از تعداد زیادی متخصص دنیای واقعی. سخنرانی در جمع تاثیرگذارترین تکنیک بازاریابی است که کارشناسان قابل مشاهده می توانند برای ایجاد برند شخصی خود استفاده کنند. کارشناسان نه تنها از کنفرانس‌ها و فرصت‌های سخنرانی مختلفی که در آن شرکت می‌کنند سود می‌برند، بلکه می‌توانند از سابقه سخنرانی خود برای ایجاد اعتبار در درازمدت استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند فهرستی – و حتی کلیپ‌های ویدیویی – از صحبت‌های قبلی خود را در صفحه بیوگرافی خود قرار دهند. این رکورد باعث می‌شود در آینده فعالیت‌های گفتاری بیشتری به دست آورید. نوشتن یک کتاب روشی موثر برای نشان دادن تخصص شما و ایجاد دید است – این موضوع از زمانی که بیش از یک دهه پیش مطالعه روی متخصصان مرئی را شروع کردیم صادق بوده است. و اگر به متخصصان حرفه ای خود نگاه کنید، به احتمال زیاد اکثر آنها یک یا چند کتاب نوشته اند. هر متخصص نیاز به بستری برای انتشار مقالات نوشته شده، ویدئوها و سایر مطالب تخصصی دارد. این یک وب سایت شخصی یا وب سایت شرکت آنها باشد. آنچه مهم است این است که یک مکان متمرکز وجود داشته باشد که در آن همه این محتوای عالی سازماندهی شده و در دسترس باشد. پس بیایید آنچه را که آموخته ایم جمع آوری کنیم. در اینجا هفت ابزار مهمی وجود دارد که باید در استراتژی برندسازی شخصی خود بگنجانید:

1. یک کتاب

چه خودتان این کار را انجام دهید یا یک نویسنده ارواح استخدام کنید، باید کتابی تهیه کنید که به حوزه تخصص شما بپردازد. کتاب یک سازنده اعتبار انتقادی است. کتاب شما می تواند به طور سنتی منتشر شود یا خود منتشر شود. کتاب‌هایی که به‌طور سنتی منتشر می‌شوند می‌توانند اعتبار فوری را ارائه دهند، اما کتاب‌های منتشر شده توسط خود (که می‌توانید قیمت آن را تعیین کنید یا به رایگان هدیه دهید) انعطاف‌پذیری بیشتری ارائه می‌دهند. در هر صورت، شما همچنین باید آن را تبلیغ کنید، زیرا حتی ناشران با نام تجاری برای انجام بیشتر بازاریابی به نویسندگان خود متکی هستند. یک کتاب می تواند یک بالابر سنگین باشد، بنابراین احساس نکنید که باید فوراً با آن مقابله کنید. اما هدفی قطعی برای تولید آن در چند سال آینده، اگر نه زودتر، تعیین کنید.

2. تعهدات صحبت کردن

سخنرانی عمومی یک پلت فرم مهم برای ایجاد شهرت و برند شخصی شما است. مخاطبان تمایل دارند به هر کسی که پشت سکو می ایستد اعتماد کنند، بنابراین رسیدن به آنجا نیمی از کار است.

3. یک وب سایت

اگر بخشی از یک شرکت بزرگتر هستید، ابتدا باید روی صفحه بیوگرافی خود تمرکز کنید. باید اعتبار کافی را ارائه کند تا مردم را متقاعد کند که شما واقعاً چیزهای خود را می دانید. در اینجا چند چیز وجود دارد که ممکن است شامل شود: بیوگرافی شخصی دقیق مدارک تحصیلی گواهینامه ها جوایز انتشارات ارائه ها پروژه های مهم انجمن ها وابستگی ها ویدیوهای صحبت کردن هنگامی که شروع به ایجاد شهرت منطقه ای یا ملی کردید، ممکن است بخواهید یک وب سایت شخصی را نیز در نظر بگیرید. شما می توانید از این سایت به عنوان بستری برای تبلیغ کتاب های خود و سخنرانی عمومی استفاده کنید.

4. یک پلت فرم وبلاگ

هر متخصص باید وبلاگ نویسی کند. این در دسترس ترین راه برای نشان دادن تخصص شما است. همچنین یکی از ساده ترین راه ها برای شروع ایجاد یک دنبال کننده وفادار است. و هنگامی که اصول بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را در پست های خود اعمال می کنید، دنیای کاملا جدیدی از مشتریان بالقوه را باز می کنید که برای اولین بار شما را از طریق جستجوی آنلاین پیدا می کنند (شماره 6 را در زیر ببینید). اگر می خواهید خرد خود را به سرعت و به طور گسترده گسترش دهید، وبلاگ یک ابزار ضروری است. وبلاگ شما می تواند یا در وب سایت شرکت شما قرار داشته باشد (این ترجیح داده می شود، زیرا می تواند عملکرد سئوی شما را افزایش دهد)، یا می توانید یک وبلاگ جداگانه ایجاد کنید.

5. خدمات بازاریابی ایمیلی

اگر وبلاگ شما برای معرفی افراد جدید به شما است، بازاریابی ایمیلی روشی است که شما بسیاری از این خوانندگان را به دنبال‌کنندگان وفادار تبدیل می‌کنید – حتی طرفداران خشمگین. با استفاده از پیشنهادات برای دانلود محتوای آموزشی ارزشمند مانند راهنماهای اجرایی و کاغذهای سفید، می توانید درصد معینی از خوانندگان وبلاگ خود را برای شرکت در لیست پستی خود جذب کنید. سپس می‌توانید به این پیروان رژیم غذایی ثابتی از چیزهای آموزشی رایگان و همچنین پیشنهادهای اضافی که تعامل آنها را عمیق‌تر می‌کند، بدهید. من مکانیزم همه اینها را در بخش نقشه راه در زیر توضیح خواهم داد.

6. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

اگر فکر می کنید سئو هیچ نقشی در مسیر کاری شما ندارد، تقریباً در اشتباه هستید. هر سال، سازمان های بیشتری از جستجوی آنلاین برای یافتن و بررسی ارائه دهندگان خدمات خود استفاده می کنند. اما حتی بیشتر مرتبط با سفر شما به کوه متخصص، افراد تجاری امروزه هر زمان که با یک مشکل تجاری خاردار مواجه می شوند، به طور غریزی گوگل را فعال می کنند. در بسیاری از موارد، آنها خودشان در مورد مشکل و راه حل های احتمالی تحقیق می کنند – قبل از اینکه به دنبال کمک حرفه ای باشند. در موقعیت های دیگر، متخصصان از جستجو برای یافتن رهبران فکری در حوزه کاری خود استفاده می کنند. سئو ابزاری است که شما را به افرادی متصل می کند که به شدت به مشکلاتی که شما حل می کنید علاقه مند هستند. و شما هرگز 99 درصد آنها را بدون آن ملاقات نخواهید کرد. یک ابزار اضافی وجود دارد که به آن نیاز خواهید داشت، ابزاری که باعث صرفه جویی در زمان و سردرد شما می شود:

7. یک کیت رسانه ای

کارشناسان همیشه درخواست هایی برای بایوس، نمونه های صحبت و عکس دریافت می کنند. بنابراین منطقی است که آن چیزها را در یک لحظه آماده کنید. حتی بهتر از آن، آنها را در صفحه بیوگرافی وب سایت خود قرار دهید، جایی که علاقه مندان می توانند بدون درخواست آنها را پیدا کنند. هر بار که درخواست لحظه آخری می آید، خوشحال خواهید شد که آن را در اختیار دارید. تعجب می کنید که یک نفر چگونه به نظر می رسد؟ در اینجا کیت رسانه ای شریک موسس Hinge، لی فردریکسن است. این لیست، البته، فقط سطح را خراش می دهد. ده ها ابزار وجود دارد که می توانید از آنها برای جذب مخاطب استفاده کنید. به وبینارها (که فقط برداشتی متفاوت از سخنرانی عمومی هستند)، تبلیغات، روابط عمومی، اشتراک اسلاید، ویدئو و تجزیه و تحلیل وب، فکر کنید. همانطور که استراتژی برندسازی شخصی شما شروع به درو کردن سود سهام می کند، ممکن است بخواهید تعداد انگشت شماری از ابزارها و تکنیک های جدید را معرفی و آزمایش کنید. در مورد هر یک از این ابزارها حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد. متأسفانه، من در اینجا فضایی برای پرداختن به جزئیات آنها ندارم. بنابراین توصیه می‌کنم کتاب رایگان ما، بازاریابی آنلاین برای خدمات حرفه‌ای را دانلود کنید، که بسیاری از این ابزارها و نحوه قرار گرفتن آنها در چارچوب کلی بازاریابی را توضیح می‌دهد. نگران نباشید که این کتاب برای شرکت ها نوشته شده است – مطالب زیادی در آن وجود دارد که برای افراد صدق می کند. این یک استراتژی مبتنی بر محتوا برای رشد نام تجاری شما ارائه می کند، بسیار شبیه به چیزی که در این نقشه راه توضیح داده ام. همچنین، حتماً منابع اضافی را در انتهای این قطعه بررسی کنید. اکنون که هفت ابزار حیاتی را معرفی کرده‌ام، بیایید مهارت‌های اساسی را که در این راه باید بیاموزید بررسی کنیم. ممکن است در حال حاضر حداقل درک ابتدایی از برخی از آنها داشته باشید. اگر چنین است، عالی است – شما یک شروع دارید! با این حال، قبل از ورود به مهارت‌های خاص، باید مکث کنم و درباره یک موضوع بزرگ‌تر بحث کنم، یک «مهارت اصلی» که کل سفر متخصص قابل مشاهده شما را در بر می‌گیرد. ممکن است شما قبلاً در آن خوب باشید، یا ممکن است مجبور باشید مانند بقیه ما آن را به دست آورید – از راه سختی که در طول زمان بهبودهای تدریجی ایجاد می کنید. من در مورد نقش شما به عنوان یک معلم صحبت می کنم. می بینید، شهرت شما به عنوان یک رهبر صنعت تا حد زیادی بر اساس توانایی شما در ترجمه مطالب پیچیده به زبانی قابل فهم است. در حالی که همه متخصصان معلم نیستند، همه کارشناسان قابل مشاهده و رهبران فکری معلمان عالی هستند. منظور من از این این است که شما وقف آموزش مخاطبان خود خواهید بود. انگیزه رانندگی شما مفید است. شما ابتدا معلم خواهید بود و در مرحله دوم فروشنده خواهید بود. اما اگر نقشه راه زیر را دنبال کنید، اصلاً مجبور نخواهید بود خدمات خود را بفروشید. یک جریان ثابت از کسب و کار به طور طبیعی از پیگیری بی وقفه شما برای کمک به مخاطبان پدید می آید. خوب، بیایید در مورد مهارت صحبت کنیم. شما می توانید لیست زیر را به تنهایی حل کنید یا از متخصصان خارجی یا اعضای تیم خود کمک بگیرید. در هر صورت، در اینجا چیزی است که برای شروع به آن نیاز دارید:

نوشتن

شما ممکن است یک نویسنده خوب یا یک نویسنده بی تفاوت باشید. اما اگر می‌خواهید معلمی مؤثر باشید و برند شخصی قانع‌کننده‌ای بر اساس تخصص خود بسازید، باید بتوانید نثری واضح و غیر فنی تولید کنید که خواندن آن لذت بخش است. اگر در حال حاضر یک نویسنده عالی نیستید، دو گزینه دارید:

سخنرانی عمومی

اکثر کارشناسان راحت با مخاطبان هدف و همکاران حرفه ای خود صحبت می کنند. اگر از سخنرانی در جمع ترس دارید، حداقل باید سعی کنید آن را غلبه کنید. مانند همه مهارت ها، تسلط از انجام دادن ناشی می شود و در بیشتر موارد ترس به سرعت محو می شود. (با این حال، این کاملاً طبیعی است که حتی یک سخنران با تجربه قبل از ایراد سخنرانی احساس اضطراب کند.) اگر در سخنرانی عمومی تازه کار هستید، با صحبت کردن با گروه های کوچک – در شعبه محلی انجمن حرفه ای یا اتاق بازرگانی خود، شروع کنید. یا یک گروه پشتیبانی همتا، مانند Toastmasters را امتحان کنید. قبل از اینکه اکثر کنفرانس های ملی و نمایشگاه های تجاری شما را در نظر بگیرند، باید یک رزومه سخنرانی تهیه کنید. وبلاگ نویسی یا شما یا یک همکار باید مکانیزم دریافت پست های خود را به صورت آنلاین انجام دهید. یادگیری آن دشوار نیست، اما این مهارت دیگری است که باید در آن مهارت داشته باشید.

سئو

بهینه سازی موتورهای جستجو به خودی خود یک رشته کامل است، اما شما می توانید اصول اولیه را در یک یا دو روز بیاموزید – به اندازه کافی برای شروع تفکر استراتژیک تر در مورد آنچه می نویسید. در حالی که جنبه های فنی سئو وجود دارد که ممکن است فراتر از توانایی شما باشد (به عنوان مثال، ساختن وب سایت و وبلاگ خود به گونه ای که گوگل بتواند محتوای شما را به راحتی کشف کند)، مکانیک های اولیه بسیار ساده هستند. چالش برانگیزترین بخش، یادگیری نحوه تحقیق در مورد کلمات کلیدی مرتبط، جذب حجم جستجوی کافی برای ارزشمند بودن و رتبه بندی در صفحه اول صفحه نتایج جستجوی گوگل است. به همان اندازه هنر است که علم. دانشگاه Hinge و می تواند مکان خوبی برای یادگیری اصول اولیه باشد، اگرچه منابع آنلاین ارزشمند زیادی وجود دارد.

ارتباط با وبلاگ ها و نشریات

سئو بیشتر از کلمات کلیدی است. برای اینکه از سرمایه گذاری های وبلاگ نویسی و سئوی خود بیشترین بهره را ببرید، باید پیوندهای خارجی به پست های خود ایجاد کنید. یک راه متداول برای انجام این کار، نوشتن پست های مهمان در وبلاگ های دیگران – یا مقالاتی برای انتشارات آنلاین – است که شامل یک یا چند پیوند به وبلاگ و/یا وب سایت شما می شود. برای یافتن این فرصت ها، باید در مورد این نشریات آنلاین تحقیق کنید و با صاحبان یا سردبیران آنها تماس بگیرید. تکنیک هایی وجود دارد که می توانید یاد بگیرید که این فرآیند را کارآمدتر و موفق تر می کند.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی با ارسال ایمیل های شخصی بسیار متفاوت است. اول از همه، شما باید مشترک یک ارائه دهنده خدمات ایمیل شوید. ممکن است نام MailChimp یا Constant Contact را شنیده باشید، اما لیست طولانی از ارائه دهندگان دیگر وجود دارد که ویژگی ها و قیمت های متفاوتی را ارائه می دهند. پلتفرم‌های بازاریابی پیچیده‌تر مانند Salesforce، HubSpot و Infusionsoft نیز شامل خدمات ارسال ایمیل هستند. هر سرویسی که انتخاب می کنید (و لطفاً از Outlook یا هر سرویس گیرنده ایمیل دسکتاپ دیگری استفاده نکنید)، باید یاد بگیرید که چگونه از این ابزار برای ارسال یک پخش ایمیل اولیه و درک تجزیه و تحلیل آن استفاده کنید. بعداً، ممکن است بخواهید ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند شخصی‌سازی، بخش‌بندی و کمپین‌های قطره‌ای خودکار را امتحان کنید.  

نقشه راه برندسازی شخصی شما

اکنون زمان آن است که همه چیز را در یک برنامه عملی منسجم جمع آوری کنید. اگر تا اینجا پیش رفته اید، من فرض می کنم که متعهد به یک برنامه بلندمدت برای ساختن برند شخصی خود هستید. اگر قصد دارید برند شخصی خود را در طول زمان بسازید، این نقشه راه را به یک برنامه رسمی تبدیل کنید. این به این معنی است که آن را یادداشت کنید، در مورد پاسخ های خود فکر کنید و برنامه را به روز کنید، زیرا به ایده های جدید فکر می کنید یا تصمیم به اصلاح دوره دارید. نقشه راه زیر یک طرح کلی است. این به شما بستگی دارد که بین خطوط رنگ آمیزی کنید، جزئیات را پر کنید و آن را کاملاً و به طرز شگفت انگیزی از آن خود کنید.

فاز اول: استراتژی شما

مرحله 1: تعیین کنید که امروز کجا هستید

قبل از اینکه بتوانید صعود خود را شروع کنید، باید بدانید که از کجا شروع می کنید. آیا شما یک متخصص مقیم سطح 1 هستید یا یک ستاره نوظهور سطح 3؟ از توضیحات بخش بالا با عنوان پنج سطح دید برای تعیین موقعیت پایه خود استفاده کنید، یا برای توضیح کاملتر در مورد هر سطح، فصل 1 در انقلاب متخصص قابل مشاهده را بخوانید.

مرحله 2: حوزه تخصصی تخصص خود را مشخص کنید

شما قبلاً در چیزی متخصص هستید، اما آیا آن «چیزی» نسبتاً گسترده است (مثلاً «قانون خانواده»)، یا بسیار تخصصی است (مانند «قانون حضانت کودک»)؟ هرچه تخصص شما بیشتر باشد، رشد شما آسان تر خواهد بود. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، تمرکز خود را محدود کنید. اما اگر نمی‌توانید خدماتی را که ارائه می‌دهید کاهش دهید، حداقل می‌توانید برای محدود کردن آنچه می‌نویسید و درباره آن صحبت می‌کنید برنامه‌ریزی کنید. فقط به خاطر داشته باشید که در نهایت باید آن تمرکز مورد نظر را با عمل دنبال کنید.

مرحله 3: مخاطب خود را مشخص کنید

چه کسی خدمات شما را خریداری خواهد کرد؟ چه کسی بر خریداران شما تأثیر خواهد گذاشت؟ به چه صنایعی خدمات می دهید؟ چه نقشی در شرکت هایی که خدمات شما را خریداری می کنند؟ پاسخ به این سؤالات افرادی خواهند بود که شما هر پست وبلاگ، هر سخنرانی، هر کتاب، هر وبینار را برای آنها می سازید… شما نکته را متوجه می شوید. هنگام نوشتن، همیشه مخاطب هدف خود را در نظر داشته باشید. این به شما کمک می کند تا در موقعیت خود بمانید و انواع مناسبی از مشتریان بالقوه را به کسب و کار خود جذب کنید.

مرحله 4: زاویه خود را پیدا کنید

این مرحله کاملاً ضروری نیست، اما واقعاً می تواند به برجسته شدن برند شخصی شما کمک کند. اگر می توانید با یک موضوع ارتباط برقرار کنید، یا اگر دیدگاهی بحث برانگیز یا ضد شهودی داشته باشید، اغلب جلب توجه آسان تر است. داشتن یک زاویه همچنین به شما یک لنگر – یک چشم انداز منحصر به فرد – می دهد که هر قسمت از محتوایی را که ایجاد می کنید به عنوان مال شما مشخص می کند. تماشای وبینار درخواستی، به انقلاب خوش آمدید: چگونه کارشناسان عادی رهبران صنعت می شوند

مرحله 5: تصمیم بگیرید که از کدام ابزار استفاده خواهید کرد

به عقب برگردید و بخش ابزارهای 7گانه در بالا را مرور کنید و بفهمید که ابتدا با کدام یک از آنها مقابله خواهید کرد. و از در نظر گرفتن گزینه های دیگر نترسید. اگر تجربه ای در مورد وبینار یا ویدیو دارید، ادامه دهید و آنها را بخشی از برنامه خود قرار دهید.

مرحله 6: مهارت های خود را ارزیابی کنید

اگر خودتان آن را انجام می دهید، شاید چالش برانگیزترین بخش برنامه باشد. نه به این دلیل که تلاش زیادی می خواهد. اما چون خیلی سخت است که در مورد نقاط قوت و ضعف خود عینی باشیم. فهرستی را در بخش مهارت‌هایی که در بالا نیاز دارید مرور کنید و سعی کنید صادقانه مهارت خود را در هر یک ارزیابی کنید. آیا شما آنقدر که فکر می کنید نویسنده خوبی هستید؟ آیا شما یک سخنران عمومی قوی هستید؟ بیشتر روی کدام مهارت ها باید کار کنید، و کدام یک از یک تجدید نظر سود می برد؟ یک لیست اولویت بندی شده از این مهارت ها تهیه کنید و سعی کنید بفهمید که کدام یک به تنهایی می توانید کار کنید و کدام یک به یک معلم واجد شرایط نیاز دارد. و این مرا به سمت…

مرحله 7: تعیین کنید چه کسی به شما کمک می کند

بسیاری از ما در طول سفر خود به حداقل کمک کمی نیاز خواهیم داشت و بسیاری نیز به مقدار زیادی از آن نیاز خواهند داشت. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید آیا واقعاً می‌خواهید یک صعود انفرادی انجام دهید یا کمی اکسیژن اضافی، گروهی از شرپاها و یک راهنمای باتجربه ممکن است صعود شما را موفق‌تر کند. همانطور که در مورد ابزارها و مهارت های مورد نیاز خود فکر می کنید، آیا چیزی وجود دارد که بخواهید آن را برون سپاری کنید؟ این منابع را زودتر ردیف کنید تا در مواقعی که بیشتر به آنها نیاز دارید دست و پنجه نرم نکنید.

فاز دوم: راه اندازی زیرساخت شما

مرحله 8: کیت رسانه خود را ایجاد کنید

یک حرفه ای استخدام کنید تا چند عکس از شما بگیرد و یک نسخه کوتاه و طولانی از بیو شما بنویسد. بعداً می‌توانید یک حلقه ویدیویی از کلیپ‌های سخنرانی عمومی اضافه کنید. اگر می توانید، یک لینک در بیو صفحه خود قرار دهید تا فایل زیپ شده کیت خود را دانلود کنید.

مرحله 9: بیوگرافی خود را تقویت کنید/وب سایت خود را بسازید

ویژگی‌های تقویت‌کننده اعتبار را به بیوگرافی خود اضافه کنید، مانند مقاله‌هایی که نوشته‌اید، سخنرانی‌هایی که ارائه کرده‌اید و تحسین‌هایی که کسب کرده‌اید – هر چیزی که ممکن است خواننده را متقاعد کند که شما یک معامله واقعی هستید.

مرحله 10. به وبلاگ تنظیم کنید

اگر شرکت شما وبلاگ دارد، بدانید که برای تبدیل شدن به یک مشارکت کننده منظم چه کاری باید انجام دهید. اگر نیاز دارید که از سایرین در سازمان به خرید بپردازید، توضیح دهید که برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کنید. با افراد مناسب کار کنید تا در معرض نیاز خود قرار بگیرید. اگر می خواهید وبلاگ خود را راه اندازی کنید، اکنون زمان شروع ساخت و پیکربندی آن است. اگر به کمک نیاز دارید، منابعی را بیابید و روی آن سرمایه گذاری کنید تا آن را محقق کنید.

مرحله 11. ابزارهای تبدیل خود را تنظیم کنید

برای تبدیل بازدیدکنندگان وب و خوانندگان وبلاگ به سرنخ، باید چیزی را به آنها پیشنهاد دهید که به اندازه کافی قانع کننده باشد که نام و آدرس ایمیل خود را در ازای آن ارائه کنند. معمولاً این یک قطعه محتوای آموزشی طولانی تر است، مانند یک راهنما، کاغذ سفید یا کتاب الکترونیکی. ابتدا باید این قسمت از محتوا را بنویسید، سپس آن را در پشت فرم ثبت نام در وب سایت یا وبلاگ خود قرار دهید. همچنین باید یک پیشنهاد جذاب طراحی کنید تا خوانندگان را برای دانلود قطعه محتوا ترغیب کنید. برای پیروی از قوانین ضد هرزنامه کانادا (قوانین ایالات متحده کمی سهل‌تر هستند)، باید زبانی را با فرم خود ارائه دهید که توضیح دهد خواننده در آینده ایمیل‌های بیشتری دریافت خواهد کرد. اگر توضیح دهید که این ایمیل‌ها حاوی مطالب آموزشی و توصیه‌های ارزشمندی هستند – و هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را لغو کنید – نباید از بسیاری از دانلودها جلوگیری کنید. اکنون، اگر قصد دارید برای افراد در اتحادیه اروپا ایمیل بفرستید، باید از مقررات سختگیرانه GDPR پیروی کنید، مانند الزام افراد به صراحتاً شرکت در لیست پستی شما (هیچ باکس از قبل علامت گذاری شده مجاز نیست) و به طور کامل. در صورت درخواست، داده های افراد را از سیستم خود حذف کنید.

مرحله 12. پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را تنظیم کنید

اگر تنها کاری که انجام می دهید این است که نمایه لینکدین خود را بسازید، خوب خواهید بود. لینکدین مهم ترین پلتفرم اجتماعی برای کارشناسان خدمات حرفه ای است. حتما مشخصات خود را به طور کامل تکمیل کنید. سپس به دنبال گروه‌های فعالی باشید که می‌توانید به آن‌ها بپیوندید و افراد مخاطب هدف شما به آن‌ها مراجعه می‌کنند. پلتفرم بعدی برای پیوستن، توییتر است که می توانید از آن برای تبلیغ محتوای خود استفاده کنید. فیس بوک، یوتیوب و دیگران ممکن است در برخی موارد منطقی باشند، اما من پیشنهاد می کنم که اکثر متخصصان زمان محدود خود را در جای دیگری صرف کنند.

مرحله 13. پلت فرم ایمیل خود را انتخاب و آماده کنید

ممکن است از سرویس ایمیل یا CRM موجود شرکت خود استفاده کنید، یا ممکن است لازم باشد یکی از آنها را از ابتدا راه اندازی کنید. در هر صورت، مطمئن شوید که یک الگوی ایمیل زیبا و خوانا آماده دارید. اگر پلتفرم جدیدی را انتخاب می کنید، پلتفرمی را انتخاب کنید که استفاده از آن آسان باشد و دارای ابزارهای مدیریت لیست و گزارش قوی باشد. همچنین تصمیم بگیرید که آیا برای مشترکین جدید نیاز به انتخاب یک یا دو شرکت دارید.  

مرحله سوم: مهارت های خود را توسعه دهید

مرحله 14. هر روز زمانی را به کار بر روی مهارت های جدید اختصاص دهید

موثرترین راه برای مقابله با یک پروژه طولانی مدت عادت کردن به آن است. این بدان معناست که هر روز زمان کمی برای کار روی یک یا دو قطعه در یک زمان اختصاص دهید. هرگز فراموش نکنید که این یک تعهد تجاری است، نه یک سرگرمی. بنابراین اشکالی ندارد – در واقع، مهم است – بخشی از روز کاری خود را به ارتقاء برند شخصی خود اختصاص دهید. ممکن است مقداری از زمان شخصی خود را نیز به آن اختصاص دهید، اما این یک پروژه در حال انجام است، پروژه ای که هرگز پایان نخواهد یافت. کار خود را حول آن شروع کنید.

فاز چهارم: زمان راه اندازی!

یک بار دیگر برنامه خود را بخوانید. سپس شروع به اجرای آن کنید. در ابتدا حرکت کند خواهد بود، اما مهم است که طناب ها و نردبان ها را قبل از حرکت در جای خود قرار دهید. شما یک استراتژی دارید، حالا آن را وارد بازی کنید! نتیجه اگر متخصصی هستید که جاه طلبی دارید تا در صنعت خود پیشرو شوید، این نقشه راه می تواند به شما کمک کند تا در مسیر صعود سریع قرار بگیرید. طبیعی است که در ابتدا احساس خستگی کنید، به خصوص اگر در حال حاضر مشغول هستید. معمار و نویسنده سارا سوزانکا با همین معضل روبرو شد: من متوجه شدم که نوشتن چیزی است که به آن علاقه داشتم، اما در زندگی ام فضایی برای انجام آن نداشتم. و من آنقدر با شرکت معماری خود مشغول بودم که اگر تغییری در زندگی ام ایجاد نمی کردم، هرگز فضایی برای آن وجود نداشت. بنابراین تصمیم گرفتم وانمود کنم که مشتری خودم هستم. من خودم را به تقویم خودم وصل کردم و حتی به خودم شماره پروژه دادم. من خودم را به آن نگه داشتم و آن کتاب اول همه چیز را برای من تغییر داد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اولین قدم کوچک و کوچک را بردارید. شگفت انگیز است که وقتی روی چیزی که واقعاً می خواهید تمرکز می کنید چه اتفاقی می افتد.” کلید این است که استراتژی برندسازی شخصی خود را به قطعات قابل مدیریت تقسیم کنید. سعی نکنید به طور همزمان با خیلی چیزها مقابله کنید. کم کم، نتایج را مشاهده خواهید کرد – انبوهی از سوالات ایمیل در اینجا، یک فرصت صحبت در آنجا، و موجی از دنبال کنندگان جدید. در برخی موارد، مردم شروع به درخواست شما خواهند کرد. و در نهایت تعداد کمی می خواهند شما و شرکتتان را تنها بر اساس شهرت شما استخدام کنند. هیجانی که با دیدن پیشرفت ثابت به وجود می آید، همه کار سخت را ارزشمند می کند.

موفق باشید!

  من سمانه به نواز بنیان گذار آژانس توسعه کسب و کار باران به همراه تیم تخصصی ام آماده راهنمایی شما برای برندسازی شخصی و توسعه فردی تان هستیم