مهم ترین مهارت های مدیر بازاریابی دیجیتال
آنچه در این مقاله میخوانید
Toggleمهم ترین مهارت های مدیر بازاریابی دیجیتال
مهم ترین مهارت های مدیر بازاریابی دیجیتال چیست؟ مدیر بازاریابی دیجیتال به چه مهارت های بازاریابی دیجیتال نیاز دارد؟
یک مدیر بازاریابی دیجیتال مسئول توسعه، پیاده سازی و نظارت بر کمپین های بازاریابی از جمله بازاریابی ایمیلی، رسانه های اجتماعی و تبلیغات دیجیتال است. تمام تلاشهای بازاریابی آنلاین یک کسبوکار توسط این فرد مدیریت میشود و درک چند مهارت اصلی ضروری هنگام ایجاد دسترسی به برند، تعامل با مشتری و موفقیت یک شرکت بسیار مهم است. یک بازاریاب دیجیتال باید بداند که هر پلتفرم آنلاین و اجتماعی چگونه کار می کند، چگونه یکدیگر را تکمیل می کنند و چگونه استراتژیک فکر کند و دائماً با تغییرات مستمر صنعت سازگار شود.
می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک بازاریاب دیجیتال باشید و به چه ابزارهایی برای شکست دادن رقبا نیاز دارید؟
در این مقاله 10 مهارت ضروری به همراه نمونه هایی از ابزارهای مفیدی که یک مدیر بازاریابی دیجیتال برای برتری در صنعت بازاریابی رو به رشد به آن نیاز دارد، آورده شده است.
1. مدیریت پروژه
با فراوانی قطعات متحرک ثابت که مدیران بازاریابی دیجیتال باید آن ها را پیگیری کنند، مهارت های عالی مدیریت پروژه اولویت اصلی برای سازماندهی و کارآمد ماندن است. حصول اطمینان از اینکه جدولهای زمانی به درستی مشخص شدهاند، تیمهای متقابل با هم ارتباط برقرار میکنند و متحد میشوند و ضربالاجلهای پروژه رعایت میشوند، در حالی که همسویی با ابتکارات بازاریابی اصلی، تأثیر مثبت زیادی بر هر شرکتی دارد. استفاده از ابزار مدیریت پروژه برای همکاری آسان تیمی نیز مفید است. بسیاری از شرکت ها از Trello، Asana یا Wrike استفاده می کنند!
2. تفکر استراتژیک
افراد در بازاریابی دیجیتال باید بتوانند یک قدم جلوتر از همه چیز ببینند و به تصویر بزرگتر فکر کنند. تفکر استراتژیک به معنای درک نحوه تفکر دیگران است. بدون دانستن اینکه مردم چگونه فکر می کنند، هرگز نمی توانید امیدوار باشید که بفهمید چرا آنها محصول یا خدمات شما را می خرند یا نمی خرند و بدون شناخت مشتریان خود در سطح عاطفی و عمیق تر، هرگز نمی توانید محصول خود را با حداکثر پتانسیل آن مقیاس کنید و بفروشید. واقعیت این است که بدون تفکر استراتژیک، احتمالاً فرصتهای تجاری کلیدی را از دست خواهید داد.
3. تجزیه و تحلیل داده ها
با تجزیه و تحلیل دادههای مربوط به مصرفکنندگان، بازاریابان میتوانند بینشهای ارزشمندی برای درک بهتر و تطبیق خدمات خود با مشتریان فعلی و آینده به دست آورند. شما باید در نحوه شکلدهی دادهها و هدایت تجربه مشتری در پلتفرمها و کانالها به خوبی آشنا شوید. خوشبختانه ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا داده ها را برای تجزیه و تحلیل و بهینه سازی کمپین های خود جمع آوری کنید و به برنامه ریزی استراتژیک استراتژی های بازاریابی شما مانند Marketo، HubSpot، Hootsuite، Optimizely و MixPanel کمک می کند. داشتن تسلط بر تعدادی از این ابزارها مطمئناً شما را در مسیر موفقیت در هنگام بهینه سازی داده ها برای کمپین های بازاریابی و ترسیم استراتژی های بازاریابی دیجیتال قرار می دهد.
4. تبلیغات اجتماعی پولی
تبلیغات رسانه های اجتماعی اکنون که دنیای ما یک واقعیت مبتنی بر موبایل است، موثرتر از همیشه است. اجتماعی پولی روشی سازنده برای تبلیغ محصولات یا خدمات شما به مخاطبان هدف، در پلتفرمهای خاص است که در نهایت دید بیشتر محتوا و حضور آنلاین قویتر را تضمین میکند. برای دسترسی بهتر، تعامل و فروش در رسانه های اجتماعی، تبلیغات اجتماعی پولی ابزار نهایی برای آشنایی با آن در همه پلتفرم ها است: اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین، توییتر، یوتیوب و ….
تلاش بر روی بسترهای اجتماعی مناسب برای مخاطبان خاص شما.
5. بازاریابی ایمیلی
به گفته ی کمپین مانیتور، ایمیل وسعت بیشتری دارد و موثرترین کانال بازاریابی برای افزایش بازگشت سرمایه برای یک شرکت است. این شکل از ارتباط همه چیز در مورد هدف گذاری جایگاه، نرخ پرش، نرخ باز و تبدیل است. ایمیل مارکتینگ یک ابزار بازاریابی قدرتمند است که اغلب دست کم گرفته می شود، اما قدرت بسیار زیادی در ارتقای سفر خرید مشتری دارد. مشترکین ایمیل قبلاً یا به محصولات شما یا مشتریان قبلی علاقه مند هستند که هر دو آسان ترین دو گروه برای فروش محصول یا خدمات شما هستند. بازاریابی ایمیلی به شما این امکان را می دهد که لیست مشترکین خود را بسازید، با مشتریان خود شخصی شوید و راهی عالی برای برقراری ارتباط منظم با مخاطبان خود است. برای مقیاسبندی بهتر و سادهسازی تلاشهای بازاریابی ایمیلی، MailChimp و HubSpot ابزارهای اتوماسیون ایمیلی هستند که در زمان صرفهجویی میکنند.
6. کپی رایتینگ
درک نقش محتوای قوی و نحوه ایفای آن در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما در همسوسازی کامل یک برند و روایت یا پیام آن حیاتی است. محتوا نویسی همه چیز را در بازاریابی به هم گره می زند، داستان شرکت شما را می گوید و می فروشد و نحوه نمایش برند شما توسط مخاطبان را به تصویر می کشد. نوشتن و ایجاد استراتژی برای محتوای با کیفیت بالا، مشتریان هدف شما را در سطح قابل توجهی جذب میکند و در نتیجه باعث افزایش تعامل مشتری، وفاداری به برند، دسترسی گسترده و افزایش میشود.
7. سئو
سئو موثرترین راه برای جذب ترافیک بالا به وب سایت شما است. با بهینه سازی محتوای یک وب سایت برای جستجوی ارگانیک، احتمال اینکه مخاطبان هدف خود محتوای شما را ببینند و آن را در ذهن خود نگه دارید، افزایش می دهید. اجرای سئو در همه زمانها هنگام ایجاد محتوا یا کمپینهای بازاریابی باعث دیده شدن، مرتبط بودن، اعتبار و آگاهی از برند برای یک برند میشود و در عین حال در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) دیده میشود. برای رقابت در دریای عظیم محتوا، استفاده از ابزارهای سئو همیشه یک جزء ضروری در رتبه بندی خوب و نشان دادن در جستجوهای گوگل است! برخی از بهترین ابزارهای سئو آنلاین که در جیب پشتی شما وجود دارد عبارتند از SEMrush، Ahrefs، کنسول جستجوی گوگل و Ubersuggest.
8. آگاهی از ابزارهای رایگان موجود
ابزارهای متعددی در دسترس هستند که می توانند به شدت برای مدیران بازاریابی دیجیتال مفید باشند. برخی از آنها عبارتند از:
- Hootsuite (سکوی مدیریت رسانه های اجتماعی)
- Google Analytics (سرویس تجزیه و تحلیل وب)
- HubSpot (پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری)
- Facebook Insights
- Sprout Social (مدیریت رسانه های اجتماعی)
- MailChimp (پلتفرم بازاریابی)
- Ahrefs (ابزار سئو)
9. بازاریابی رسانه های اجتماعی
هر مدیر بازاریابی دیجیتال باید شبکه های اجتماعی مختلف و نحوه کار آنها را بداند. همچنین باید بدانند که مشتریان هدف بیشتر وقت خود را در کجا می گذرانند تا بتوانند یک استراتژی محکم با حداکثر تأثیر بسازند. با 4.48 میلیارد نفر که دارای حساب های رسانه های اجتماعی هستند، برای هر شرکتی بسیار سودمند است که حداقل برخی از تلاش های بازاریابی را بر روی استراتژی رسانه های اجتماعی متمرکز کند. این روش پخش محتوا باعث افزایش آگاهی از برند، تعامل با مشتری، تجربه مشتری، توسعه برند و تبدیل ها می شود! امکانات با رسانه های اجتماعی بی پایان است.
10. درک تجربه مشتری
درک اینکه چگونه یک استراتژی بازاریابی را بر اساس مشتری محوری تنظیم کنید، همیشه ایده خوبی است. قرار دادن مشتریان در اولویت اول به وفاداری به برند کمک می کند و به مشتریان شما این امکان را می دهد که بدانند شما به بازخورد آنها گوش می دهید. (CX (Customer Experienceدر تمام بخشهای سفر مشتری، از جستجوی مشتری تا مراحل پس از خرید، وارد عمل میشود و زمانی که این موضوع در سرلوحه کار قرار گیرد، یک مدل کسبوکار موفق را ایجاد میکند. برای انجام این کار، باید واقعاً با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و مشخص کنید چه چیزی برای آنها در کسب و کار شما ارزشمندتر است.
امسال این مهارت های بازاریابی دیجیتال را در اولویت قرار دهید
بازاریاب دیجیتال بودن یا تبدیل شدن به آن به این معنی است که از یادگیری مداوم، رشد و انطباق با روندها یا محیط های آنلاین جدید نمی ترسید. چیزهای زیادی برای یادگیری آنلاین و در اوقات فراغت وجود دارد که با انگیزه مناسب، هر کسی می تواند این کار را انجام دهد. این 10 مهارت ضروری برای هر بازاریاب دیجیتالی حیاتی است تا بتواند به طور موثر راهبردهای بازاریابی شرکت را هدایت، کنترل و تجزیه و تحلیل کند. اگر به فکر تبدیل شدن به یک مدیر بازاریابی دیجیتال موفق هستید، باید بر این ترکیب مهارتهای نرم و سخت تسلط داشته باشید و یک بازاریاب استراتژیک باشید که میداند چگونه دادهها را بررسی کند تا موفقیت برند را افزایش دهد.
- لینک دانلود به صورت پارت های 1 گیگابایتی در فایل های ZIP ارائه شده است.
- در صورتی که به هر دلیل موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید به ما اطلاع دهید.
پسورد فایل : پسورد ندارد گزارش خرابی لینک
دیدگاهتان را بنویسید