کمپین های تبلیغاتی و روابط عمومی
کمپین تبلیغاتی امروزه به یک ساختار مهندسیشده در صنعت تبلیغات و بازاریابی گفته میشود که اخیراً نام آن را بسیار شنیدهاید و آنقدر اهمیت دارد که عملاً برند سازی و ارائه خدمات و محصولات بدون عرضه آنها در یک کمپین تبلیغاتی مؤثر، هزینهبر دشوار و بینتیجه خواهد شد. کمپین تبلیغاتی: به برنامه جامع تبلیغات گفته میشود. کمپین بازاریابی یا همان کمپین تبلیغاتی، به مجموعه فعالیتهای تبلیغاتی اطلاق میشود که بهصورت موازی اجرایی میشوند تا یک هدف مشخص یا یک شعار مشخص را به مشتریان کسبوکارها ارائه کنند.
در حقیقت کمپین تبلیغاتی، جمعکردن همه ابزارهای تبلیغی برای حاکم کردن یک شعار تبلیغاتی خاص در ذهن مردم است. بهطور مرسوم مهمترین چیزی که در توصیف کمپینهای تبلیغاتی مورداستفاده قرار میگیرد، روش و هزینه کمپین است. بیشک شنیدهاید که فلان شرکت، یک کمپین تبلیغاتی چندمیلیاردی اجرا کرده است؛ یا فلان برند دو روز آمده و شهرتش از همه بیشتر شده! یا شرکت دیگری، باوجود علاقه به اجرای کمپینهای تبلیغاتی، بودجه کافی برای اجرای آنها در اختیار ندارد.
همه اینها نشانگر ماهیت چیزی بنام کمپین تبلیغاتی است که در نگاه نخست، یک سرمایهگذاری هنگفت است اما در پایان و در صورت طراحی حرفهای، سود سرشاری را به سازمان یا کسبوکار شما سرازیر خواهد کرد، چیزی است که در اکثر مواقع شاخصهای دقیق برای ارزیابی اثربخشی آن وجود ندارد یا کمتر به کار گرفته میشود. همچنین درصورتیکه کمپین را حرفهای طراحی نکنید علاوه بر اتلاف میلیونها تومان وجه، نتیجه مؤثر را هم نخواهید گرفت بنابراین شرکتها و سازمانهایی که بهصورت دائمی برنامههای تبلیغاتی گسترده اجرا میکنند و یا به مجریان حرفهای طراح کمپین تبلیغاتی این مهم را میسپارند معمولاً بهمرور به اثربخشی نسبی رسانهها و فنها و ابزارهای مختلف پی میبرند. اما شرکتها و سازمانهایی که تجربه قبلی ندارند در معرض یک ریسک جبرانناپذیر جدی هستند.بنابراین مهم است سرمایهگذاری را کی، چگونه و توسط چه کسی به اجرا درمیآورید.
زمانی که میخواهید یک محصول یا خدمت را معرفی کنید، میبایست برای افزایش قابلتوجه تأثیرگذاری پیامتان، از بیش از یک ابزار تبلیغاتی بهره ببرید. زیرا همگرایی رسانهها، تأثیرات بسیار بیشتری را ایجاد میکنند.
در این مورد معمولاً مدیران به دودسته تقسیم میشوند. یا به تبلیغات بسیار علاقهمند هستند و یا اینکه از تبلیغات و کمپینها پرهیز میکنند. در اکثر مواقع این دو رویکرد به دلیل کسب تجربه از تبلیغات گذشته بوده است. که این تجربهی مدیران عامل شرکتها معمولاً ناشی از خلاقیت یکی از اطرافیان آنها بوده است. فراموش نکنید تبلیغات تنها خلاقیت نیست بلکه ابزاری است بهمنظور فروش محصولات و بایستی دارای استانداردهایی در بخشهای مختلف باشد.
هدف از داشتن کمپین تبلیغاتی
تدوین و طراحی مجموعه از تبلیغات یا کمپین تبلیغاتی، موضوعی ورای هنر است. هدف تبلیغات تنها معرفی یک محصول یا خدمت نیست بلکه هدف، فروش و ارائه یک راهحل مدون و عملیاتی برای رسیدن به سود و برند سازی است. اگرچه مشتریان بهترین مبُلّغ برای محصولات شما هستند اما درهرصورت جامعه و دنیای انبوه دادهها و تبلیغات سایرین بهسرعت گوی سبقت و رقابت را خواهند قاپید شما باید علاوه برداشتن یک کمپین قدرتمند و گیرا، به کیفیت محصول/خدمت هم بیندیشید و بدانید که بهترین تبلیغات توسط مشتری راضی و خشنود صورت میپذیرد و هرقدر وفاداری مشتریان افزایش یابد، پول کمتری نیز برای تبلیغات هزینه خواهید کرد.
ویژگیهای کمپین تبلیغاتی آژانس توسعه کسب و کار باران
همگام بودن با فنّاوری مهندسی اجتماعی
افزایش راههای ارتباطی با مشتریان
افزایش جامعه بازار هدف
افزایش اعتبار نام تجاری بهواسطه گسترش محیط کاری
افزایش راههای معرفی سازمان، محصولات و خدمات
در دسترس بودن همیشگی
ایجاد تنوع در نحوه معرفی سازمان
افزایش توانایی در رقابت مؤثر با رقبا
هدفمند کردن سطوح دسترسی مشتریان به سازمان، خدمات و محصولات
ارائه سرویس به شیوهای متفاوت
مزایای کمپین تبلیغاتی برای صاحبان کسب و کار:
. ایجاد تصویر ذهنی یک برند در مخاطب
۲. سرعت بخشیدن به رشد و افزایش سهم بیشتر از بازار
۳. تأثیرگذاری در تصمیم خریداران
۴. ایجاد یا افزایش ارزش برای مشتری / محصول یا برند
۵. پشتیبانی از فروش و سایر شیوههای ارتباط با مخاطب
۶. آگاهی بخشیدن به مصرفکنندگان
۷. یادآوری برند به مخاطبان
۸. جبران ضررهای مالی یا برندی گذشته
۹. قرار دادن محصول در مقابل چشمان عموم مخاطبین
10.آگاهسازی مردم نسبت به محصول
11.متقاعد کردن آنها به خرید محصول
12.فراهمسازی شرایطی که محصولات در دسترس مخاطبان هدف باشد.
اجرای پروژه در یک نگاه
کلیات و چشمانداز تخمینی چه ازنظر هزینه و چه ازنظر زمان برای اجرای این پروژه بهصورت تیتروار در کادر سمت راست درج شده که دیدی کلی از صفر تا صد پروژه را در اختیار شما کارفرمای عزیز قرار خواهد داد. لذا این آیتمها صرفاً ارائه یک دید کلی است و بیتردید در هنگام عقد قرارداد و اجرای پروژه مقادیر دقیق ازجمله زمان دقیق شروع، زمان واقعی اتمام، هزینه دقیق تمامشده و سایر ملزومات پس از ارزیابیهای نهایی به حضور ارائه میگردد….
اما این چشمانداز همچنین میتواند سبب شود تا بهخوبی همهچیز را چه از بعد زمانی و چه بعد هزینهای و حقوقی بررسی نمایید تا علاوه بر آگاهی کافی، بهترین تصمیم را اخذ کنید.
مشخصات فنی پروژه
نمونه جدول زیر یک ارزیابیهای اولیه از نیازهای مطرحشده کارفرمایان در ارتباط با چنین پروژهای است این جزئیات فنی در حین اجرای پروژه،میتواند بیشتر یا کمتر از این موارد باشد فلذا با توجه به طرح درخواست، بررسی زیر جهت اطلاع با رعایت اولویتبندی انجام تنظیمشده است: چراکه بر اساس همین مشخصات فنی ساختار اولیه و استاندارد ارائه پروژه پایهریزی میگردد که همین مشخصات فنی پروژه که به چارچوب پروژه نیز معروف است علاوه بر یکپارچگی در پیشرفت و توسعه کار، سبب کاهش هزینههای تولید در آینده نیز خواهد شد
فرآيند انجام کار
فرآیند اجرای کار، یک چشمانداز مطلوب از مراحل و نحوه فعالیت حرفهای ما در راستای پیادهسازی پروژه به شما ارائه خواهد نمود که ما بر اساس همین روال از لحظه تدوین سند یا پروپوزال تا گامهای بعد بهدقت تنظیم و شرح داده میشود تا آسودهخاطر باشید که ما دارای یک تایم لاین از مرحله نخست تا آخر هستیم و در هر مرحلهای مستند و گزارش مرتبط را به سمع و نظرتان خواهیم رساند. بنابراین فرایند صفر تا صد اجرای کار توسط کارگروه ما به شرح زیر است:
فرایند انجام کار | ||
مرحله | عنوان | شرح |
1 | طرح پروپوزال | RFP ارسالی ( همین مستند) |
3 | تنظیم قرارداد | پس از تائید و تکمیل سایر نیازمندیها قرارداد منعقد میشود. |
5 | طراحی گرافیکی | یک یا چند نمونه گرافیکی مطابق با برند/سلیقه کارفرما طراحی میشود |
6 | نگارش سناریو کمپین | بر اساس پلان برنامهریزی تولید آغاز میشود. |
7 | اجرا و پیادهسازی | انجام کلیه آزمونها و آزمودنهای کارایی کمپین صورت میگیرد. |
8 | دریافت بازخورد هر فاز | گزارش هر فاز از سيستم را جداگانه ارائه و پس از آزمودن ، آموزش و استقرار سيستم تحويل موقت انجام و پس از يك دوره 3ماه سيستم بهطور كامل تحويل نهايی میشود |
11 | پشتیبانی | پشتیبانی بهصورت حضوی و یا تلفنی و یا ریموت با SLA پاسخگویی سریع |
12 | مستندسازی | كليه مستندات بايد بهصورت مكتوب در قالب دفترچههای سيمي يا شيرازه شده ارائه گردد و فايل الكترونيكی قابل ويرايش آنها نيز تحويل دستگاه اجرايی گردد . |
|
ما براساس یک سیستم مدیریت پروژه پیش می رویم، مدیریت پروژه، متناسب با نوع پروژه، یکی از مسائلی است که باید در این مرحله از پروژه مدنظر قرار گرفته و تدوین شود. هیچگاه به ادعاها و تبلیغاتی که در مورد قابلیتهای برنامهریزی و کنترل پروژه و برآوردهشدن نیازهای شما بااستفاده از یک نرمافزار یا سیستم دستی از پیش طراحیشده، وجود دارد، بیش از حد اهمیت ندهید. مطمئن باشید رویه محتاطانه شما و صرفوقت در این مرحله از پروژه، نتیجه مطلوب خود را بههنگام برنامهریزی و کنترل امور پروژه در مراحل بعدی، بهدست خواهد داد.
سیستم مدیریت پروژه ما در کمپین تبلیغاتی خود گواه این فرایند صحیح است که بهطور کاملاً متناسب با پروژه شما طراحیشده است. هیچگاه به دنبال طرح سیستمهای بسیار پیچیده و یا بسیار ابتدایی نباشید. سیستم باید بهگونهای طراحی شود که به سادهترین شکل و با بهرهگیری از روشهای ابتکاری و هوشمندانه، نیازهای کاربران را پاسخگو باشد. مسلماً بهرهگیری از چنین سیستمهایی، پیش از آغاز پروژه، مدیریت پروژه را آسان کرده و از وقوع بحرانهای جدی در حین اجرای پروژه جلوگیری میکند. و بر این باور هستیم که اجرای هر ایده ای بدون دریافت بازخورد، نتیجه و اثربخشی واقعی، بی معنی است بنابراین ما تا آخرین لحظه دریافت نتایج کنار شمائیم.
دیاگرام طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی
پس از تعیین نوع کمپین، اطلاع از فرایند کار و سایر مباحث ذکرشده فوق، نوبت تولید کمپین میرسد که فرایند مهندسی آن شامل 5 مرحله زیر است:
- Mission: مأموریت و هدف از ارائه تبلیغ با شناسایی و اولویتبندیها
- Message: پیامی انتقالی- پیغامی که در زمان ارائه تبلیغ باید منتقل شود.
- Media: رسانهها- روشها و درگاههایی که باید جهت ارائه تبلیغات از آنها استفاده کرد
- Money: بودجه/ هزینه موردنظر
- Measurement: اندازهگیری اثربخشی تبلیغات از ابعاد گوناگون مانند ماندگاری بایستی زمینه تبلیغات آینده باشد.
این 5 مرحله همواره در یک چرخه مستمر حیات کمپین تبلیغاتی قرار دارند تا حیات طراحی، اجرا و اندازهگیری اثربخشی آن طی یک برنامه مدون را تضمین کنند
ورودی ها و پیشنیازهای اولیه
بیتردید بدون داشتن اطلاعات پایه و ریز جزییات سازمانی امکان اجرای یک پروژه ارزنده و شایسته مطابق با سلیقه و برند کارفرما کاری بس دشوار است لذا پسندیده است که آیتمهای ورودی زیر جهت بررسی و درج در پیادهسازی پروژه ارائه گردد چنانچه بدلایلی نظیر کمبود نیرو، کمبود وقت موارد زیر را آماده ندارید نگران نباشید که این موارد نیز به شکل مجزا و به بهترین شکل توسط کارگروه پروژه تدوین و تولید میشود. لذا درصورتیکه دارای مستندات هستید، لازم است آیتمهای زیر را ارائه فرمایید.
خروجی نهایی و پردازشهای اصلی
عبارت است از گزارش عملی از بازخورد نهایی و آمار اندازهگیری اثربخشی سيستم و پایگاههای داده مربوط به نرخ افزایش مشتری، اندازهگیری محبوبت برند، تأثیر و یادگیری و ماندگار نام در ذهن مردم بر اساس شاخصهای آماری، سهم افزایش فروش و یا درآمد و مستندات و ملحقاتی كه براي اجرا و بهرهبرداری از سيستم لازم است. کمپین طراحیشده بهعنوان امانت نزد كارفرما قرار میگیرد و كليه حقوق مادي و معنوي آن مربوط به مجری میباشد.) و همچنین مستندات پروژه: که عبارتاند از مجموعه مدارك و مستنداتي كه در طول پروژه ايجاد میشوند شامل كليه مستنداتd كه مجری و کارفرما و دستگاه نظارت رد و بدل مینمایند. از قبيل: فرآوردههای پروژه، صورتحسابها، ابلاغیهها، اخطاریهها، صورتجلسات ادواري و موردي و اظهارنظرها (در اين قسمت ساير تعاريف، اصطلاحات و اختصاراتي كه چه در پروژه به آنها اشارهشده باشد و يا نباشد كه لزوم وجود تعريف براd آنها بهمنظور جلوگيري از هرگونه اختلاف ضروری نمايد ارائه میگردد.
اجرای طرح
بسته به نوع رسانهای که انتخاب میکنید شرکت ما علاوه بر ارائه طرح و نگارش انواع محتواها و سناریوهای محتمل، اجرای عملیاتی طرح را نیز بر عهده خواهد گرفت لذا با تمام آسودهخاطری قادرید تا صفر تا صد اجرا و دریافت نتیجه تبلیغات را به ما بسپارید بیشک ما علاوه بر پیادهسازی حرفهای، امین اطلاعات محرمانه شما خواهیم بود
آیتمهای اجرا | ||
ردیف | عنوان | |
1 | تهیه و تنظیم برنامههای زمانبندی اجرا مطابق با تایم لاین پروژه | |
| ارائه بهترین رسانه بر اساس جامعه هدف و نوع دادههای شما | |
2 | شبیهسازی گرافیکی در محیط آزمایشگاهی برای حصول اطمینان | |
3 | حفظ و ذخیرهسازی دادهها و دادهکاوی نتایج در بازههای زمانی مختلف | |
|
ما با استفاده از فنّاوری تمامی محیطهای رسانههای مختلف را برای عرضه طرح تبلیغاتی شما شبیهسازی گرافیکی میکنیم تا بهواقع درک درستی از کمپین داشته باشید مثلاً تیزرها ویدیویی در رسانههای جمعی اجتماعی، بنرهای خیابانی و…
بازار هدف
بازار هدف همان جامعه مخاطبین شما در هر کمپین تبلیغاتی است بسته به نوع رسانهای که برمیگزینید این بازار میتواند متفاوت باشد. بهصورت پیشفرض بازار هدف در کمپین تبلیغاتی به وسعت کل مشتریان در کشور است و بستگی به نوع و جامعه مشتریان و جامعه مخاطب متغیر است
در صورت استفاده از روشهای تبلیغاتی مبتنی بر فنّاوری وب و کمپین، بازه جامعه مشتریان به وسعت کل دنیا خواهد بود.
بازار هدف | ||
ردیف | عنوان | شرح |
1 | مخاطبین خاص کمپین | تعریف محدود مخاطبین |
2 | تمامی مردم | سراسر دنیا |
|
کدام رسانه؟!
انتخاب رسانه های تبلیغاتی برای یک کمپین مشخص، نیاز به درک عمیق و غنی از گزینه های رسانه ای موجود دارد.
رسانه تبلیغاتی مدرن!
اینترنت سریع ترین رسانه های تبلیغاتی در حال رشد است. سریع ترین رسانه رسانه ای برای تبلیغات، اینترنت است. در مقایسه با مصرف سایر رسانه ها، میزان مصرف تبلیغات اینترنتی در حال رشد بسیار زیاد است نفوذ تبلیغات اینترنتی همچنان در حال گسترش است و هر سال بیشتر بازاریابان اصلی بیشتر بخش های تبلیغاتی خود را به این رسانه تغییر می دهند. دو دلیل کلیدی برای این تغییر با توانایی اینترنت:
- محدود کردن یک پیام تبلیغاتی
- پیگیری پاسخ کاربر به پیام تبلیغ کننده
اینترنت بسیاری از گزینه های تبلیغاتی با پیام های ارسال شده از طریق وب سایت ها و یا از طریق ایمیل: فرمت های استاندارد آنلاین تبلیغاتی (به عنوان مثال، تبلیغات بنر، بینشده ها). تبلیغات بنر یک تبلیغات مستطیلی است که در بالا یا پایین یک صفحه وب ظاهر می شود. ارائه می دهد تبلیغات اینترنتی بینش یک مشاور حرفه ای ست که آمیزه ای از رسانه جمعی، هدفمند بودن، هزینه مناسب، سرعت مناسب ، پوشش جهانی و در نهایت دریافت بازخورد از مشتری و… را یکجاد در خود دارد.
تبلیغات تلویزیونی
تلویزیون، که یکی از اصلی ترین تبلیغات رسانه ای مخابراتی است، و مزایای دستیابی به تعداد زیادی مخاطب را در معرض یک بار نمایش ارائه می دهد. با این حال، به دلیل اینکه این رسانه از جنس رسانه های جمعی است می توان گفت تقریبا هر کسی آنرا می بینند، تلویزیون توانایی ارائه تبلیغات به مشتریان، بصورت بسیار هدفمند را در مقایسه با رسانه های دیگر ندارد. شبکه های تلویزیونی در حال تلاش برای بهبود عملکردهای خود هستند. با این حال، تلویزیون یکی از گزینه هایی است که برای محصولاتی که برای بازار گسترده ای هدف قرار دارند، بهتر است. محدوده جغرافیایی تبلیغات تلویزیونی ممکن است از تبلیغات محلی یا منطقه ای تا پوشش ملی، بسته به اینکه آیا پخش عمومی یا خدمات کابلی مبتنی بر مشترک استفاده می شود، متفاوت باشد. تبلیغات تلویزیونی، زمانی که به عنوان اصلی ترین رسانه تبلیغاتی شناخته می شود، با چالش های متعددی از رسانه های جایگزین، به ویژه رسانه های تعاملی و اجتماعی مواجه است. نوآوری های تکنولوژیکی، به خصوص ظهور آگهی ها و مسدود کردن، باعث می شود تا تلویزیون به طور مستقیم و مرتبط با برخی از مخاطبان فاجعه آمیز باشد!
تبلیغات رادیویی
تبلیغات رادیویی محلی، محدود به پخش یک ایستگاه رادیویی در جغرافیای خاص است، اما استفاده از امواج و کانال های قویتر در پوشش ملی و بالقوه بین المللی هم هست، در بسیاری از کشورها شبکه های رادیویی وجود دارد که از ایستگاه های متمایز جغرافیایی برای پخش همزمان استفاده می کنند، در طول چند سال اخیر ظهور برنامه های رادیویی از طریق ماهواره ای تبدیل به گزینه ای برای تبلیغات ملی شده است. در نهایت، پتانسیل تبلیغات ملی و بین المللی ممکن است جذاب تر شود، زیرا ایستگاه های رادیویی اجازه می دهند سیگنال های خود را از طریق اینترنت پخش کنند. در بسیاری از موارد، رادیو مشکلات مشابهی با تلویزیون دارد، یعنی یک رسانه توده ای که به شدت هدف قرار نگرفته و فرصت کمی برای پیگیری پاسخ ها را فراهم می کند. اما بر خلاف تلویزیون، رادیو مزایای اضافی محدود کردن تبلیغ کنندگان به تبلیغات صوتی را ارائه می دهد. برای برخی از محصولات تبلیغاتی بدون پشتیبانی تصویری موثر نیست.
تبلیغات چاپی
رسانه های چاپی همچنان به ارائه فرصت های گوناگون تبلیغاتی ادامه می دهند. نشریات چاپی مانند مجلات، کتاب ها، بیلبوردها، بنرها، روزنامه ها و نشریات ویژه (مانند سالنامه ها) انواع فرصت های تبلیغاتی را ارائه می دهند: مجله ها، به ویژه کسانی که خاصیت های ویژه ای دارند یا مناطق ویژه ای را هدف قرار می دهند، نسبت به رسانه های پخش بیشتر اهمیت دارند. علاوه بر این، مجلات به بازاریابان امکان ارائه پیام خود با استفاده از تصاویر با کیفیت بالا (به عنوان مثال، رنگ کامل) را می دهند و همچنین به تبلیغ کنندگان توانایی ادغام تجربه های تعاملی و لمسی را از طریق استفاده از کاغذ های خراشیده ای که آغشته به عطر ها (به عنوان مثال، عطر). روزنامه همچنین تبلیغات رنگی را به خود جلب کرده است، هرچند مزیت اصلی آنها توانایی آنها برای هدف قرار دادن بازارهای محلی است. برای تبلیغ کنندگان، توانایی قرار دادن کاتالوگها یا مواد تبلیغاتی ویژه در چاپ، مزیت است. نشریات ویژه ممکن است هدف بسیار انتخابی را ارائه دهند، زیرا اغلب بر موضوعات بسیار محدود (مانند راهنمای خرید خودرو، راهنماهای راهنمایی، رتبه بندی کالج ها و دانشگاه ها و غیره) تمرکز می کنند.
انواع رسانه ها و محدوده عملکرد آنها | |||
مرجع رسانه | نوع رسانه | نظیر | محدوده |
رسانه های چاپی | نشریات | روزنامه ها، مجلات | محلی، ملی و بینالمللی |
بروشورها | کتابچه ها، بوک لت ها، کاتالوگ ها، تراکت ها و.. | محلی، ملی | |
بنرها و بیلبوردهای سطح شهر | محلی | ||
تابلوهای نصبی | تابلوهای آکاردئونی تابلوهای نوری | محلی | |
رسانه های اینترنتی | وب سایت ها | پادکست رپورتاژ خبری تبلیغات بنری تبلیغات کلیکی | بینالمللی |
شبکههای اجتماعی | فیس بوک لینکدین اینستاگرام پینترست تلگرام و… | بینالمللی | |
ویدئو مارکتینگ | تیزرها و Intro ویدئویی | بینالمللی | |
موشن گرافیک | بینالمللی | ||
انیمیشن 2 بعدی و سه بعدی | بینالمللی | ||
تبلیغات ایمیلی | خبرنامه ها | ||
رسانه مخابراتی | رادیو | رادیوهای سنتی و اینترنتی | محلی، ملی و بینالمللی |
تلویزیون | تلویزیون سنتی و اینترنتی | محلی، ملی و بینالمللی | |
ماهواره | کانال های مختلف… | محلی، ملی و بینالمللی | |
موبایلی | اپلیکیشن ها | محلی، ملی و بینالمللی | |
پیامک | محلی، ملی |
باتوجه به نوع خدمت یا محصول، جامعه هدف، محدوده و نوع رسانه فوق را در نظر داشته باشید
پیشنیازها
برخی نیازمندیها و پیشنیازها برای استفاده و زیر بار رفتن پروژه موردنیاز است که این نیازمندیها در صورتی است که پروژه شما از نوع ارتباط در لحظه با مشتری باشد وگرنه نیازی به آیتمهای جدول زیر نیست.
نیازمندیها | ||
ردیف | عنوان | |
1 | ارائه شعار-خط مشی و هدف از تبلیغات | |
2 | ارائه کلیه اطلاعات تماس و ارتباط مشتری با شما | |
3 | ارائه آمار و گزارشات | |
4 | تهیه امکانات اطلاعاتی کمپین | |
|
جزییات و امکانات قابلارائه توسط ما برای تولید و طراحی کمپین تبلیغاتی
جزییات و امکانات ایده پردازی و طراحی کمپین تبلیغاتی آژانس توسعه کسب و کار باران | ||
روانشناسی تبلیغات تجاری | ✓ | |
برند سازی | ✓ | |
ایده پردازی، طراحی و اجرای استراتژی خلاق تبلیغاتی | ✓ | |
طراحی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی هدفمند | ✓ | |
طراحی و تدوین استراتژی پیام تبلیغاتی در تمامی کانالهای ارتباطی | ✓ | |
اجرای جشنوارهها و پروژههای چیدمان فروش | ✓ | |
طراحی گرافیکی تراکت و بروشورهای تبلیغاتی | ✓ | |
انجام کلیه امور خدمات نمایشگاهی | ✓ | |
ارزشیابی تبلیغات و کمپین تبلیغاتی شرکت | ✓ | |
ارائه مشاوره در حوزه تبلیغات ویدئومارکتینگ(شیوه حل خلاقانه مسائل بازاریابی و تبلیغات) | ✓ | |
ارائه خدمات در زمینه ارسال پیامک تبلیغاتی و طراحی تابلوهای تبلیغاتی | ✓ | |
عوامل موفقیت و شکست برنامههای تبلیغاتی | ✓ | |
هدفگذاری و مدیریت استراتژیک در پیام تبلیغاتی | ✓ | |
ارزیابی اثربخش استراتژی تبلیغات و کمپین تبلیغاتی | ✓ | |
بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو (سئو) | ✓ | |
بازاریابی ایمیلی و ویدئویی شبکههای اجتماعی | ✓ | |
تولید تیزرهای ویدئویی و موشن گرافیک | ✓ |
تبلیغات، بدون یک گروه قدرتمند دور ریختن داراییها به زباله است، برند سازی، طراحی و تولید محتوا با گرافیک خلاقانه برگ برنده شما در انتخاب ماست.
امکانات پیشرفته طراحی کمپین
کمپین تبلیغاتی نیز شبیه بازی کامپیوتری میتواند بر اساس نوع نیاز شامل هر موضوعی و در هر حوزهای باشد. اما میتوانید فقط شامل یک رسانه و یک فرم باشد و یا میتواند شبیه یک درگاه پیچیده حرفهای باشد …
نظارت و كنترل آزمون پیشرفت پروژه
تبلیغ بدون اندازهگیری اثربخشی و نظارت آزمون بازخود مشتریان، بینتیجه خواهد بود کمپینهای بازاریابی به صاحبان کسبوکار کمک میکند تا بهترین استراتژیهای پیشبرد فروش را برای محصولات و خدمات شرکت شناسایی کنند. چه پیشنهاد محصولات یا خدمات بدهند یا برنامهای برای ترفیع محصول خود داشته باشد، کمپین بازاریابی میتواند کسبوکار شما را از طریق فرآیندها هدایت کند. قبل از اینکه کمپین تبلیغاتی خود را گسترش دهید، باید جایگاه شرکت خود را در بازار و جایگاهی که میخواهید به آن دستیابید را مشخص کنید. سپس کمپین تبلیغاتی خود را بهگونهای طراحی کنید که ارزشها، ویژگیها و مزایای محصولات یا خدمات شما قبل از برگزاری کمپین حفظشده و حتی افزایش یابد.
به یاد داشته باشید کمپین تبلیغاتی بخشی از فرآیند طراحی کمپین بازاریابی است که تمرکزش بر انتشار پیام تبلیغاتی کسبوکار است. بنابراین باید این سه نکته را لحاظ کنید: باید خدمات و محصولاتتان را بازشناسی کنید. شرحی از خصوصیات و مزایای محصولات و خدمات شما، مزیت رقابتی شما نسبت به رقبا، تمرکز بر خصوصیات کلیدی مثل قیمتگذاری، تمرکز و توجه به چگونگی ایجاد ارزشافزوده نسبت به رقبا تهیه کنید.بهعبارتدیگر دانستن این موضوع که شما قصد دارید چه چیزی را بفروشید و چرا مردم باید آن را بخرند، بسیار اهمیت ضروری دارد.
لذا توجه به بازار هدفی که میخواهید شرکت و محصولات خود را آنجا معرفی و ایجاد تقاضا کنید. تعیین اینکه چه دستهای از خریداران تمایل بیشتری به خرید محصول دارند و بعد تعیین و دستهبندی مشتریان هدف با در نظر گرفتن ویژگیهای جغرافیایی، سن، جنسیت، خانواده، درآمد، موقعیت مکانی، استایل زندگی، الگوهای خرید، هدفهای خرید و علائق و درنهایت اینکه رشد و پیشرفت کار را چه کسی هدایت خواهد کرد.پیام خود را متمایز کنید. این کار باعث میشود هم پیام و تبلیغ شما در ذهن او باقی بماند و هم بهصورت آگاهانه و ناخودآگاه در تصمیمگیری خرید او اثر بگذارید و در هر مرحله از این فرایند از لحظه تولید پیام تا رساندن آن به گوش مخاطب و دریافت نتیجه این پیام همواره نظارت مستمری انجام خواهد گرفت تا در هر مرحله اقدامات بهتری را انجام و نسبت به بهینهسازی ادامه کاری اقدام نمود.
آزمون و نظارت سيستم | ||
عنوان | شرح آزمودن، آزمون و بررسی | |
آزمون عملكرد و کارايی | بررسی و آزمودن عملکرد کمپین طراحیشده در کارگروه مشترک | |
آزمون واسط كاربر | بررسی و آزمودن کمپین توسط یک یا چند مشتری در یک نمونه جامعه آماری کوچکتر | |
آزمون بازخورد اثربخشی | شامل بررسی پایگاه داده و گزارشات بر اساس پلان اولیه تا سقف تعیینشده |
برآورد هزینه دقیق پروژه:
هزینه دقیق کمپین تبلیغاتی همانطور که گفته شد بر اساس نیازمندیهای تکمیلشده کارفرما در پرسشنامه و نوع رسانه، بازه زمانی و حجم کار محاسبه خواهد شد بیشک اطلاع دارید که تبلیغات، صنعت پرهزینهای است بنابراین برای انتخاب بهترین رسانه پس از مطالعه دقیق طرح با توجه به جزییات و امکانات آنها مشخص میشود. با توجه به اینکه هدف از تولید یک بازاریابی منسجم و مهندسیشده در اکثر مواقع اتصال و جمعآوری اطلاعات مشتری به کسبوکار تمام هدف کمپین است حتی اگر خریدی هم در آن بازه زمانی صورت نگردد بنابراین بر اساس جنس رسانه و محتوای لازم، ما بهعنوان مجری با بهترین پیگیری و اجرا، شما را سریعتر به نتیجه دلخواه برسانیم.
کارشناسان ما همواره آماده ارائه مشاورههای لازم جهت تولید انواع طرحهای رسانهای و بازاریابی باکیفیت مناسب و همچنین ارائه راهکارهای تجربه کاربری در جهت سادهسازی و کاهش هزینهها در بهبود مستمر شما هستند.