چگونه فروش دیجیتال و بازاریابی دیجیتال با هم برای برنده شدن در فروش کار می کنند
هر زمان که در مورد فروش دیجیتال صحبت می کنم، بحث به سرعت به موضوعاتی مانند بهینه سازی موتور جستجو، تبلیغات فیس بوک یا سایر مقوله های مرتبط با پیام رسانی تبدیل می شود. در موارد دیگر، همراه با پیشرفت در تجارت الکترونیک، بازارهای رسانه‌های اجتماعی ظاهر می‌شوند.
به همان اندازه که من از این موضوعات داغ قدردانی می کنم، هر کدام با بازاریابی دیجیتال مرتبط هستند.

فروش دیجیتال متفاوت است – و درک تفاوت برای هر سازمانی که می خواهد تلاش های فروش خود را به حداکثر برساند بسیار مهم است. در اینجا جزئیاتی در مورد هر دو وجود دارد.

اکنون دسترسی داشته باشید: الگوی فروش و بازاریابی SLA
بازاریابی دیجیتال
بیایید با بازاریابی دیجیتال شروع کنیم. به زبان ساده، دیجیتال مارکتینگ شامل برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه شما در فضای آنلاین و تأثیرگذاری آنهاست. هدف آن افزایش آگاهی و علاقه به برند در بالای قیف فروش با ایجاد شهرت مثبت آنلاین است.

بازاریابی دیجیتال یک تلاش تعامل آنلاین است که از دارایی‌های مختلف، از جمله وب‌سایت‌ها، ویدیوها، تصاویر، محتوای نوشتاری (وبلاگ‌ها یا کتاب‌های الکترونیکی) و صفحات رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان استفاده می‌کند. همچنین شامل استراتژی‌های خاصی برای افزایش تعامل است، مانند تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، جستجوی پولی، بهینه‌سازی موتور جستجو و اجتماعی پولی.

منبع تصویر

بازاریابی دیجیتال یک روش قدرتمند است که به کسب و کارها امکان می دهد در زمان مناسب با افراد مناسب روبرو شوند و امکان انتخاب آن افراد سازمان خود را بهبود بخشند.

اگر در یک دنیای کاملا آنلاین هستید، تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما می‌تواند برای تبدیل فروش فوق‌العاده باشد. اما برای بسیاری از مشاغل، تعامل آنلاین کافی نیست. اینجاست که فروش دیجیتال وارد عمل می شود.

فروش دیجیتال
بر خلاف دیجیتال مارکتینگ، فروش دیجیتال در تلاش است تا مخاطبان شما را به خریدار تبدیل کند. مسئول ایجاد درآمد است. تلاش فروش دیجیتالی که به خوبی طراحی شده است از ابزارهای دیجیتال (سیستم های CRM، پلت فرم های مدیریت محتوا، منابع نسل پیشرو)، پلت فرم های اجتماعی و روش های ارتباطی مختلف برای برنده شدن در تجارت استفاده می کند.

اشتباه نکنید، تلاش‌های دیجیتال مارکتینگ می‌تواند بر درآمد تأثیر بگذارد، و اغلب تأثیرگذار است، اما فروش دیجیتالی صرفاً بر افزایش فروش متمرکز است.

فروش دیجیتال. مخاطبان شما را به خریدار تبدیل می کند و باعث افزایش درآمد می شود. از ابزارهای دیجیتال، پلتفرم های اجتماعی و روش های مختلف ارتباطی برای برنده شدن در تجارت استفاده می کند.

تلاش‌های فروش دیجیتال به دو کارکرد تعامل بالقوه تقسیم می‌شوند.

فعالیت های فروش ورودی
بخش اول از فعالیت های ورودی خریداران بالقوه پشتیبانی می کند. اینها بالقوه‌هایی هستند که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، به پیشنهادات پاسخ می‌دهند و با علاقه به سازمان شما ارتباط برقرار می‌کنند – به احتمال زیاد از تلاش‌های دیجیتال مارکتینگ که هدفشان برقراری ارتباط با مخاطبان هدف شماست.

به همین دلیل، فروش و بازاریابی باید با یکدیگر همکاری کنند تا استراتژی‌های پیام‌رسانی و فروش را توسعه دهند که اطمینان حاصل شود که تلاش مشترک تجربه‌ای یکپارچه برای مشتری ایجاد می‌کند.

فعالیت های فروش خارجی
عملکرد دوم فروش دیجیتال حول تلاش برون مرزی تیم می چرخد. این چیزی است که واقعاً یک تلاش فروش دیجیتالی قوی را از یک تلاش متوسط متمایز می کند.

در رویکرد فروش برون‌گرا، تیم از منابع مختلفی برای تحقیق در مورد بالقوه‌های بالقوه، ارتباط با سرنخ‌های بالقوه و برنامه‌ریزی تعاملات استفاده می‌کند – فعالیت‌هایی که بالقوه‌ها را به مشتریان تبدیل می‌کند.

این منابع شامل موتورهای جستجو، پلتفرم‌های اجتماعی، و تولیدکنندگان سرنخ است که به فروشندگان دیجیتالی کمک می‌کنند تا به طور فعال سرنخ پیدا کنند.

توجه به این نکته مهم است که این فروشندگان دیجیتال در کنار رایانه خود نمی نشینند تا سرنخ ها به آنها تحویل داده شود – آنها در جستجوی خود فعال هستند. آنها همچنین در برقراری ارتباط با ایمیل ماهر هستند و می دانند که چگونه با ارزش پیشنهادی خود به طور خلاصه صحبت کنند.

برخلاف فروشندگان سنتی، یک فروشنده دیجیتال زمان کمتری برای ایجاد رابطه و جلب توجه مشتری دارد. با این حال، زمانی که فروشندگان دیجیتال از ابزارهای خود به درستی استفاده می کنند، احتمال برنده شدن در فروش بیشتر است.

نحوه اجرای استراتژی فروش دیجیتال

این روزها، 56 درصد از فروشندگان از رسانه های اجتماعی برای یافتن سرنخ های جدید استفاده می کنند. خریداران تحقیقات خود را به صورت آنلاین در فضاهای اجتماعی و بسترهای شبکه های مختلف انجام می دهند، که مهاجرت فروشندگان به همین مکان ها را حیاتی می کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید در مورد چگونگی عملی کردن استراتژی فروش دیجیتال بحث کنیم.

پیاده سازی استراتژی فروش دیجیتال تحقیق خود را آماده کنید حضور در رسانه های اجتماعی را حفظ کنید. ابزارها و پلتفرم های مناسب را انتخاب کنید. از CRM استفاده کنید.

1. تحقیق خود را آماده کنید.
فروشندگان دیجیتال اهمیت تحقیق را درک می کنند. تحقیقات کامل می تواند شامل نگاه کردن به یک بازار تجاری یا یک صنعت، شرکت های خاص یا افراد مهم در داخل یک سازمان باشد.

همانطور که در تحقیقات خود غوطه ور می شوید، از گروه های صنعتی، نشریات و سازمان دهندگان رویداد استفاده کنید که می توانند بینش ارزشمندی از وضعیت فعلی یک کسب و کار ارائه دهند.

به عنوان مثال، من سال ها را در صنعت مبلمان خانگی گذراندم. در آن زمان، Furniture Today، گروه مدیران صنعت تشک را در لینکدین دنبال کردم (بله، وجود دارد)، و مرکز بازار جهانی را در خارج از لاس وگاس دنبال کردم.

این نهادها حجم عظیمی از مواد را در صنعت، سازمان‌های مربوطه و افراد منتشر کردند. یک تلاش تحقیقاتی که از فناوری و منابع اطلاعاتی متعدد بهره می‌برد، مزیت مشخصی را برای یک فروشنده امروزی فراهم می‌کند.

نکته حرفه ای: رقابت را مطالعه کنید و پروفایل های آنلاین مشاغل مشابه را تجزیه و تحلیل کنید. SpyFu و سایر ابزارهای تحقیقاتی رقابتی می توانند تجزیه و تحلیل رایگان تاکتیک های رقبای شما را ارائه دهند.

2. حضور خود را در رسانه های اجتماعی حفظ کنید.
فروشندگان امروز باید در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشند. اینکه کدام پلتفرم های اجتماعی مرتبط هستند به صنعت شما بستگی دارد، با این حال، لینکدین دسترسی به مجموعه بزرگی از مشتریان بالقوه را فراهم می کند.

توییتر و اینستاگرام نیز بسته به مدل کسب‌وکار و فرصت ایده‌آل شما، پلتفرم‌های عالی برای عضویت در آن‌ها هستند.

با انتخاب پلتفرم های خود و ایجاد یک برند شخصی شروع کنید. تفاوت اصلی بین پلتفرم های اجتماعی برای فروش و پلتفرم های اجتماعی، قصد حضور شماست. فروشندگان اجتماعی متوجه می شوند که پروفایل ها، فعالیت ها و ارتباطات آنها به طور خاص برای اهداف حرفه ای است.

هرگز زمان بهتری برای تثبیت خود به عنوان یک مرجع یا متخصص در یک حوزه تخصصی به لطف رسانه های اجتماعی وجود نداشته است. گزارشگر فناوری، Taylor Lorenz’s, TikTok را بررسی کنید – یکی از نمونه‌های مورد علاقه من B2C در مورد نحوه قرار دادن خود به عنوان فردی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کند.

فروشندگان مدرن می توانند افراد مناسب را در شرکت های مناسب از طریق رسانه های اجتماعی پیدا کنند و مهمتر از آن، خریداران شما می توانند شما را پیدا کنند.

نکته حرفه ای: بعد از اینکه متوجه نوع اطلاعاتی شدید که مخاطب هدف شما را بیشتر مورد توجه قرار می دهد، می توانید روش های توزیع را انتخاب کنید که به احتمال زیاد نتایج مثبتی را ارائه می دهند.

به بسیاری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی که در اختیار دارید فکر کنید و نقشی را که هر کدام در کمک به شما در دستیابی به هدف نهایی ایفا می کنند، در نظر بگیرید.

3. ابزارها و پلتفرم های مناسب را انتخاب کنید.
انتخاب ابزارهای فناوری مناسب برای حمایت از تلاش فروش دیجیتالی شما ضروری است. در جستجوی ابزارهای دیجیتال، به راحتی می توان تحت تأثیر حجم اطلاعات موجود و تعداد بسیار زیاد گزینه ها قرار گرفت.

برای ساده نگه داشتن کارها، با یک منبع تولید کننده سرنخ شروع کنید. من از طرفداران LinkedIn Sales Navigator به دلیل سادگی و هزینه آن هستم. این ابزار به ایجاد و پرورش روابط مشتری در یک شبکه کمک می کند.

هنگامی که یک پلتفرم نسل پیشرو را راه اندازی کردید، پلتفرم های اجتماعی مورد استفاده را انتخاب و اولویت بندی کنید. اگر یک فروشنده B2B هستید، لینکدین ضروری است. با این حال، فیس بوک، توییتر و اینستاگرام نیز می توانند ارزش ارائه دهند. بپرسید، “شرکت های بالقوه من وقت خود را کجا می گذرانند؟”

اخیراً، در حالی که در تماسی با یکی از ارائه‌دهنده‌های عمده محصولات دندان‌پزشکی بود، رئیس بخش فروش آن‌ها اشاره کرد که تیم فروش آن‌ها در ابتدا از LinkedIn به عنوان یک منبع جستجوگر با موفقیت محدود استفاده می‌کردند.

با گذشت زمان، آنها متوجه شدند که بسیاری از دندانپزشکان (مشتریان اصلی آنها) وقت خود را در فیس بوک صرف ساختن مشاغل خود و تعامل با بیماران می کنند. هنگامی که تیم این سازنده به فیس بوک منتقل شد، نرخ تبدیل آنها به طور قابل توجهی افزایش یافت.

مشتری خود را بشناسید و پلتفرم را پیدا کنید.

4. از CRM استفاده کنید.
در نهایت، داشتن یک ابزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) کمک می کند. بسیاری از شرکت ها دارای سیستم های موجود هستند که برای شرکت و خریدارانشان سفارشی شده است. فروش دیجیتال به روش پیچیده تری برای مدیریت روابط نیاز دارد و فناوری می تواند به کارآمدتر شدن آن کمک کند.

ایجاد یک تجربه شخصی برای مشتریان کلید ایجاد اعتماد و یک رابطه طولانی مدت با آنها است. CRM حجم عظیمی از داده ها را جمع آوری می کند که ممکن است بر اساس پارامترهای مشخص شده توسط کاربر به بخش های قابل مدیریت تقسیم شود.

به عنوان مثال، مشتریانی با سن مشابه و با علایق مشابه ممکن است در یک پایگاه داده گردآوری شوند، که هدف قرار دادن آنها را برای تیم های فروش آسان تر می کند.

نکته حرفه ای: اگر تجربه کدنویسی ندارید، می توانید از فرم ساز HubSpot برای ایجاد فرم های سفارشی خود برای وب سایت خود استفاده کنید تا افراد غریبه را به سرنخ های بالقوه تبدیل کنید. اگر فرمی در سایت خود دارید، هر بازدیدکننده ای که آن را ارسال می کند در یک پایگاه داده قرار می گیرد که در آن ممکن است با ایمیل های هدفمند پرورش داده شود.

شروع شدن
دیجیتال مارکتینگ و فروش دیجیتال هر دو کارکردهای ضروری در هر شرکتی هستند که می خواهند در دنیای امروز رقابت کنند. درک تفاوت بین این دو برای ایجاد یک رویکرد جامع برای افزایش درآمد بسیار مهم است.

تحول دیجیتال فرصت‌های بیشتری را برای فروش و بازاریابی ایجاد کرده است تا با هم همکاری کنند تا یک تجربه مشتری بی‌نقص ایجاد کنند. هنگامی که این دو عملکرد در زمینه پیام رسانی، توسعه محتوا و تعامل با مشتری با یکدیگر همکاری می کنند، اتفاقات بزرگی می تواند رخ دهد.

طراحی و فعال کردن یک استراتژی فروش دیجیتال، خط لوله شما را پر از مشتریان احتمالی نگه می‌دارد و درآمد جدیدی ایجاد می‌کند.

بازاریابی و فروش آنلاین چیست؟
بازاریابی آنلاین هنر و علم فروش محصولات و خدمات از طریق اینترنت است. این هنر شامل یافتن استراتژی‌های بازاریابی است که برای بازار هدف شما جذاب باشد و به فروش تبدیل شود، در حالی که علم تحقیق و تجزیه و تحلیل لازم برای سنجش موفقیت آن استراتژی‌ها است.
فروش و بازاریابی دیجیتال چیست؟
استراتژی های فروش دیجیتال بر فرآیند فروش، بازار هدف و اهداف کلی فروش تمرکز دارند. با این حال، بازاریابی دیجیتال یک فرآیند طولانی مدت است که بیشتر بر شناسایی نیازهای مشتریان به طور کلی تمرکز دارد. دیجیتال مارکتینگ بر روی یک مخاطب هدف بزرگتر تمرکز می کند، نه یک تعامل
بازاریابی آنلاین چه می کند؟
بازاریابی دیجیتال که به آن بازاریابی آنلاین نیز می گویند، ترویج برندها برای ارتباط با مشتریان بالقوه با استفاده از اینترنت و سایر اشکال ارتباطات دیجیتال است. این نه تنها شامل ایمیل، رسانه های اجتماعی و تبلیغات مبتنی بر وب، بلکه پیام های متنی و چند رسانه ای به عنوان یک کانال بازاریابی است.
آیا بازاریابی آنلاین باعث افزایش فروش می شود؟
دنیا دیجیتال شده است و هر برندی که بخواهد فروش فراتر از موقعیت فیزیکی خود داشته باشد، از فضای آنلاین برای دسترسی بیشتر و افزایش فروش استفاده می کند. دیجیتال مارکتینگ یکی از آن راه هایی است که می تواند به شما کمک کند تا از فضای آنلاین برای دسترسی و فروش بیشتر استفاده کنید
چگونه بازاریابی آنلاین را شروع کنیم؟
چگونه بازاریابی دیجیتال را از خانه شروع کنیم: گام های عملی …
بر حوزه خاصی از بازاریابی دیجیتال تمرکز کنید
حوزه خاصی از بازاریابی دیجیتال را که می خواهید روی آن تمرکز کنید، شناسایی کنید.
دوره های پیشرفته را در آن زمینه بگذرانید.
آنچه را که می آموزید با ایجاد کمپین های خود تمرین کنید.
شبکه ای از حرفه ای ها را در جایگاه خود بسازید.
به روز باشید.
آیا بازاریابی دیجیتال شغل خوبی است؟
کار در دیجیتال مارکتینگ مزایای زیادی دارد، مانند مشاغل همه کاره، حقوق پرسود و انعطاف پذیری. اشکالاتی نیز وجود دارد که ممکن است این صنعت را برای همه مناسب نسازد. اگر خلاق هستید و از فناوری و بازاریابی لذت می برید، ممکن است در نقش بازاریابی دیجیتال پیشرفت کنید.
آیا یک فروشنده می تواند بازاریابی دیجیتال انجام دهد؟
کانال های بازاریابی دیجیتال راه های مختلفی را برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و مشتریان ارائه می دهند، از جمله ایمیل، رسانه های اجتماعی، چت بات ها و وبینارها. فروشندگانی که در بازاریابی دیجیتال مسلط هستند می توانند از این کانال ها برای حفظ ارتباط مستمر با سرنخ ها و مشتریان فعلی استفاده کنند.
فروش بهتر است یا بازاریابی دیجیتال؟
انتخاب بین حرفه در فروش و بازاریابی دیجیتال به علایق، نقاط قوت و اهداف شغلی شما بستگی دارد. هر دو زمینه فرصت ها و چالش های متمایز را ارائه می دهند.
چگونه بهترین بازاریابی آنلاین را انجام دهیم؟
9 بهترین استراتژی بازاریابی اینترنتی برای رشد کسب و کار شما
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) …
تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC). …
بازاریابی محتوا. …
رسانه های اجتماعی. …
بازاریابی ایمیلی. …
طراحی وب سایت. …
بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) …
مدیریت شهرت.
آیا بازاریابی آنلاین یک شغل است؟
حوزه دیجیتال مارکتینگ دائما در حال پیشرفت است. از آنجایی که پلتفرم های مختلفی در حال معرفی هستند، افراد جذب این حوزه می شوند. طیف گسترده ای از گزینه های قابل کشف از نظر حقوق، تأثیر قوی بر نامزدها ایجاد می کند و باعث می شود آنها آن را به عنوان یک گزینه شغلی انتخاب کنند.
آیا بازاریابی آنلاین بهتر است؟
بازاریابی سنتی در مقابل بازاریابی دیجیتال [نسخه 2023 …
بازاریابی دیجیتال به طور کلی مقرون به صرفه تر است و می تواند هدفمندتر باشد، در حالی که بازاریابی سنتی می تواند در دستیابی به مخاطبان بیشتر موثرتر باشد. مهم است که هنگام تصمیم گیری از کدام نوع بازاریابی استفاده کنید، بودجه و بازار هدف خود را در نظر بگیرید.
چگونه فروش دیجیتال مارکتینگ انجام دهیم؟
از ویدئو در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. …
روی تجربه کاربری تمرکز کنید. …
اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما پاسخگوی تلفن همراه است. …
وب سایت خود را به روز کنید. …
ابزارهایی را برای فعال سازی فروش دیجیتال ترکیب کنید. …
ایجاد گزینه های سلف سرویس: …
بازاریابی مبتنی بر حساب را امتحان کنید. …
بازار به سمت نسل Z.
آیا بازاریابی آنلاین آینده است؟
در حالی که آینده دیجیتال مارکتینگ بدون شک هیجان انگیز است، چالش های خود را دارد. پیمایش نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی داده‌ها در سال 2024 اولویت اصلی کسب‌وکارها خواهد بود. با قوانین سخت‌گیرانه‌تر و افزایش آگاهی مصرف‌کننده، کسب‌وکارها باید امنیت و شفافیت داده‌ها را در شیوه‌های بازاریابی خود در اولویت قرار دهند.
چرا بازاریابی بهتر از فروش است؟
بخش های بازاریابی و فروش هر کدام بر روی مشتریان تمرکز می کنند، البته به روش های مختلف و در مراحل مختلف سفر مشتری. به طور کلی، یک تیم بازاریابی پیام‌هایی را توسعه می‌دهد که برای جذب و جذب مشتریان طراحی شده است، در حالی که یک تیم فروش تلاش می‌کند تا این سرنخ‌های بالقوه را به مشتریان پولی تبدیل کند.
آیا یادگیری بازاریابی آنلاین آسان است؟
یادگیری دیجیتال مارکتینگ لزوماً سخت نیست، اما نیاز به زمان، تلاش و پشتکار دارد. اگر با موتورهای جستجو، تجزیه و تحلیل داده ها یا مدیریت محتوا آشنا نیستید، می توانید انتظار داشته باشید که در ابتدا کمی احساس ناراحتی کنید، به خصوص اگر می خواهید بازاریابی دیجیتال را به تنهایی یاد بگیرید.