10 مهارت برتر مدیر محصول برای تقویت رزومه شما در سال 2024
مدیران محصول باید به طور مداوم مهارت های مدیریت محصول خود را ارتقا دهند تا در هنگام جستجوی شغل یا زمانی که به دنبال ارتقاء در سازمان، شرکت یا استارتاپ خود هستند، رقابتی باقی بمانند.
یک (PM(Product managers موفق همیشه علاقه مند به یادگیری در مورد فن آوری های جدید یا روش های چابک است که می تواند به آنها کمک کند مدیران محصولات و افراد موثرتر یا حتی هم تیمی ها یا همکاران بهتری باشند.
مهارتهای برتری که کارفرمایان در سال 2024 برای پستهای PM به دنبال آن هستند، در زیر فهرست شده است.
اگر به تازگی وارد مدیریت محصول شده اید، از این مقاله به عنوان یک نقطه بازرسی برای تقویت مهارت های خود قبل از جستجوی شغل مدیریت محصول استفاده کنید.
آنچه در این مقاله میخوانید
Toggleمهارت های سخت در مقابل مهارت های نرم برای مدیران محصول
مهارتهای سخت که به آنها مهارتهای فنی نیز گفته میشود، شامل مهارتهای آموختهشده در ایجاد نقشه راه محصول یا استراتژی محصول، نوشتن مشخصات فنی یا توانایی استفاده مؤثر از فناوری مدیریت محصول است.
مهارت های نرم شامل مهارت هایی مانند رهبری، اولویت بندی و مهارت های بین فردی است.
یک مدیر محصول موفق ترکیبی از هر دو نوع مجموعه مهارت خواهد داشت. مهارتهای فنی برای توسعه و طراحی محصولات مهم هستند و مهارتهای نرم برای رهبری تیم محصول و عبور کارآمد محصولات از چرخه عمر محصول بسیار مهم است.
بیشترین مهارت های مورد تقاضا برای مدیر محصول در سال 2024
1. درک توسعه وب
در حالی که مدیران محصول لزوماً برنامه نویسی یا برنامه نویسی انجام نمی دهند، درک این فرآیند مفید است. دانستن اصول مدیریت محصول یک چیز است، اما مدیر محصول عالی بودن به این معنی است که به زمینه ای که در آن کار می کنید نیز اهمیت می دهید.
همچنین می تواند به شما کمک کند تا با تیم مهندسی خود ارتباط برقرار کنید و با آنها همدلی کنید و همچنین در هنگام ایجاد جدول زمانی و نقشه راه با آنها ارتباط موثرتری برقرار کنید.
چگونه می توانید یاد بگیرید:
- PM فعلی: با مدیر مهندسی خود در مورد مهارت هایی که برای کار با تیم آنها مفیدتر است صحبت کنید.
- PM جدید: شرکت در یک کلاس کدنویسی ساده مخصوص پشته فناوری شما، مانند مواردی که برای Ruby انجام می شود، می تواند شروع خوبی باشد. به شرح شغل شغل PM مورد علاقه خود نگاه کنید.
2. نوشتن مشخصات فنی و الزامات
ارائه ایدهها و بهینهسازیهای محصول جدید بخش مهمی از نقش مدیر محصول است، اما بدون نیازهای فنی خاص، توسعه محصول میتواند متوقف شود و در مرحله پیشتولید گیر کند.
توانایی ایجاد مشخصات فنی محصول، الزامات دقیق و ویژگی های محصول برای محصولات جدید، جهت گیری خاصی را برای تیم مهندسی و طراحان شما فراهم می کند.
چگونه می توانید یاد بگیرید:
- PM فعلی: فضای اسناد سازمان خود را بررسی کنید و به عنوان مثال خلاصه محصول، برگه مشخصات و غیره را جستجو کنید. ببینید چه چیزی برای تیم های دیگر خوب کار کرده است.
- PM جدید: این مقاله را در مورد نحوه نوشتن مشخصات موثر محصول بخوانید.
3. انجام تحقیقات بازار
داشتن تجربه در انجام تحقیقات بازار نیز برای هر مدیر محصول خوب مهم است. هنگام مفهومسازی یک محصول جدید، تحقیقات بازار برای یافتن اینکه آیا بازار یا مخاطبی برای محصول وجود دارد، و همچنین یافتن اینکه چگونه محصول میتواند به بهترین وجه به آن بازار خدمت کند، حیاتی است.
این شامل ارزیابی نیازهای مشتری و جمعآوری بازخورد مشتری است و همچنین میتواند مستلزم انجام مصاحبهها و نظرسنجیهای کاربر یا کار با یک تیم تحقیقاتی کاربر باشد.
چگونه می توانید یاد بگیرید:
- PM فعلی: با مدیران بازاریابی محصول در سازمان خود صحبت کنید و از آنها بپرسید که چه شخصیت هایی را برای محصول / وب سایت شما شناسایی کرده اند. همچنین میتوانید با تیم سئوی خود تماس بگیرید که از چه ابزارهایی برای اندازهگیری تأثیر سئوی ابتکارات محتوای محصول شما استفاده میکنند.
- PM جدید: منابعی مانند مقاله تحقیقات بازار: راهنما و الگو را بررسی کنید. با انجام تحقیقات بازار آزمایشی برای یک محصول ساخته شده، مهارت های خود را امتحان کنید.
4. آگاهی از بهترین شیوه های تجربه کاربری
در حالی که یک تیم محصول اغلب شامل کارشناسان UX و UI است، برای مدیران محصول داشتن دانش فنی از بهترین شیوههای تجربه کاربر مفید است. این به مدیر محصول کمک می کند تا به زبان تیم محصول UX صحبت کند و از درک متقابل از سرعت یا وقت گیر بودن یک کار اطمینان حاصل کند.
همچنین می تواند به یک PM کمک کند تا نیازمندی ها را به طور مؤثرتری در میان بگذارد و می تواند هنگام ایجاد وایرفریم یا سایر اسناد محصول استفاده شود.
چگونه می توانید یاد بگیرید:
- PM فعلی: با تیم های UX و طراحی خود رابطه برقرار کنید. از آنها در مورد هر مستندی که در مورد بهترین شیوه ها برای محصول شما دارند بپرسید.
- PM جدید: بهترین شیوه های UX را از منابعی مانند این بخوانید.
مهارت های نرم
1. تفکر انتقادی و مهارت های تحلیلی
برای هر Product managers) PM) ضروری است که بتوانند اطلاعات و داده ها را تجزیه و تحلیل کنند و بینش عملی را به تیم های خود ارائه دهند. به آنها کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که محصولات ارزش کافی را هم برای کسب و کار و هم برای مشتریان خود فراهم می کنند.
تصمیم گیری و تفکر استراتژیک از وظایف روزانه مدیران محصول است و بدون توانایی تفکر انتقادی و سنجش گزینه های خود، تصمیم گیری هوشمندانه برای محصول دشوار است. PM ها باید بتوانند به قلب مستندات برسند تا به سرعت تصمیم بگیرند. وقت طلاست!
چگونه می توانید یاد بگیرید:
- PM فعلی: اقدام کنید و ارتباطات قبلی را که برای تیم خود ارسال کرده اید انجام دهید. به دنبال مکان هایی باشید که می توانستید مختصرتر یا واضح تر صحبت کنید.
- PM جدید: این مهارت را در زندگی روزمره خود تمرین کنید. زمانی را به تأمل در تجربیات گذشته خود اختصاص دهید و هنگام صحبت با دیگران گوش دادن فعال را تمرین کنید.
2. رهبری و توانایی ابتکار عمل
مانند هر پست مدیریتی، مهارت های رهبری برای حمایت و انگیزه دادن به تیم شما مهم است. برای مدیران محصول در همه سطوح – نه فقط مدیران ارشد محصول – مهارتهای رهبری باید در کنار هم با یک ابتکار عمل کنند تا محصولات را به سمت توسعه و رعایت ضربالاجلها برسانند. این بدان معناست که بهترین مدیران محصول نیز دارای برخی مهارتهای مدیریت پروژه هستند تا بتوانند محصولات را از طریق توسعه محصول تا عرضه محصول ببینند.
همچنین، مدیران محصول اغلب باید تیمهای چندکارهای را رهبری کنند که ممکن است شامل نمایندگانی از تیم توسعه، تیم محصول، تیم مهندسی، تیم بازاریابی، تیم فروش و سایر تیمها باشد. رهبری برای اینکه همه اعضای تیم در یک صفحه قرار گیرند و برای رسیدن به یک هدف تلاش کنند، مهم است.
چگونه می توانید یاد بگیرید:
- PM فعلی: به دنبال فرصت هایی در تیم و سازمان خود باشید تا بتوانید نقش رهبری را بر عهده بگیرید. شاید بتوانید یک گروه اجتماعی در شرکت خود راه اندازی کنید یا یک جلسه آموزشی را رهبری کنید.
- PM جدید: نمونه هایی از نقش های رهبری قبلی را در رزومه خود قرار دهید و اگر ندارید، برای آنها داوطلب شوید! سعی کنید سازمان هایی را در منطقه خود جستجو کنید که به دنبال کمک هستند.
3. انعطاف پذیری
اولویت ها می توانند هر روز در دنیای مدیریت محصول تغییر کنند. یک روز یک محصول خاص در اولویت است و روز دیگر چیزی متفاوت است. مدیران محصول باید مهارت های اولویت بندی داشته باشند و باید بتوانند با تغییرات در کسب و کار خود و در چشم انداز رقابتی هماهنگ باشند و برای اطمینان از توسعه و عرضه محصولات به موقع و کارآمد، انعطاف پذیر باشند.
بخش مهم این امر مدیریت اولویت بندی است. در کنار همگام شدن با تغییرات روزانه، آیا می توانید اولویت های تیم خود را بر این اساس تنظیم کنید؟
چگونه می توانید یاد بگیرید:
- PM فعلی: به خاطر داشته باشید که مشتری و کسب و کار در اولویت هستند و مطمئن شوید که اجازه ندهید منافع شخصی شما قضاوت شما را مختل کند. همه ما میخواهیم پروژههایمان به موقع تحویل داده شوند، اما مواقعی وجود دارد که باید اجازه دهید اولویتهای گروه دیگری اولویت داشته باشند.
- PM جدید: با دنبال کردن وبلاگ هایی مانند این، با فضای مدیریت محصول در حال تغییر همراه باشید و مطمئن شوید که مشتریان بالقوه خود را در ذهن خود نگه دارید.
4. حل مسئله
در هسته خود، محصولات برای حل مشکلات، برای یک تجارت یا برای نوع خاصی از مشتری در نظر گرفته شده اند. مدیران محصول بزرگ باید محصولاتی ایجاد کنند که اساساً به این امر دست یابند.
آنها همچنین باید بتوانند مشکلات را برای تیم خود حل کنند، برای مثال با پیاده سازی سیستم ها یا نرم افزارهای مناسب برای توسعه محصول موثر. ذهنیت حل مسئله بخش کلیدی ایجاد و ایده های محصول در نقش PM است.
چگونه می توانید یاد بگیرید:
- PM فعلی: هنگام طرح ایده های جدید برای محصولات، حتما با مشتریان خود همدلی کنید. مشکلات آنها باید نیروی محرکه تصمیم گیری شما باشد. نحوه ایجاد نقشه همدلی مشتری را در اینجا بیاموزید.
- PM جدید: هنگام حل یک مشکل، حتی در زندگی روزمره، مهم است که مشکل را به وضوح تعریف کنید، تا بتوانید به درستی بر روی یک راه حل تمرکز کنید. حتی اگر احمقانه به نظر می رسد، سعی کنید مشکل را با صدای بلند بگویید.
5. مدیریت زمان
مدیران محصول به طور مداوم زمان خود را بین محصولات و پروژه های مختلف تقسیم می کنند و همیشه با تغییر اولویت ها، تنظیم می کنند.
مهارتهای مدیریت زمان را میتوان همیشه با یادگیری آنچه برای شما بهترین کار میکند، بهبود بخشید.
چگونه می توانید یاد بگیرید:
- PM فعلی: بهترین شیوه های مدیریت زمان را با همه ذینفعان خود بحث کنید، به طوری که تیم شما در برنامه ریزی و ارائه به موقع کارها صدای خود را داشته باشد.
- PM جدید: مهارتهای مدیریت زمان خود را با تعیین اولویتهای هفتگی یا روزانه تمرین کنید و از زمان در روز خود برای رسیدن به اولویتهای خود جلوگیری کنید.
6. مهارت های ارتباطی
این مهارت برای مدیران محصول ضروری است. مهارت های ارتباطی مناسب، از جمله ارتباط نوشتاری و گفتاری، تضمین می کند که مدیر محصول می تواند به طور موثر با تیم خود ارتباط برقرار کند و آنها را هدایت کند تا محصولات موفق را به موقع و با بودجه عرضه کنند.
PM ها همچنین باید بتوانند با ذینفعان خارج از تیم خود ارتباط برقرار کنند، به ویژه هنگام گزارش موفقیت محصول یا فرصت های بهبود.
چگونه می توانید یاد بگیرید:
- PM فعلی: در مورد ارتباط خود با اعضای تیم خود بازخورد بخواهید و مناطقی را که می توانید در آنها پیشرفت کنید را شناسایی کنید. برخی از ذینفعان اشکال خاصی از ارتباط را ترجیح می دهند، بنابراین حتماً آن را در نظر بگیرید.
- PM جدید: سعی کنید تا جایی که ممکن است سخنرانی عمومی را تمرین کنید تا بتوانید در برقراری ارتباط با افرادی که شخصاً آنها را نمی شناسید اعتماد به نفس ایجاد کنید.
برای اطلاعات بیشتر و نکات کارشناسان ما در خبرنامه آکادمی باران مشترک شوید.
دیدگاهتان را بنویسید